Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pengarna finns på kontot! Vilket kinablixt-paket med UPS?

Produkter
(logga in för att koppla)
wsaar skrev:
Någon som provat driva Kaffebrus-blixtarna (tänker främst på QH-varianterna) med UPS som kör modifierad sinusvåg? Något brum eller andra konstigheter?

Jag funderar också på att skaffa nya blixtar till min UPS men är lite orolig att den höga vikten hos Kaffebrus-blixtarna kanske beror på att de använder en transformator som inte kommer gilla orena sinusströmmar. Det verkar vara fallet med mina gamla Multiblitz-blixtar som brummar en del när jag kör dem på UPS.

Jag tittar också på Elinchrom D-lite 4 som folk drivit bra med UPS och som inte heller är mycket dyrare än Kaffebrus och dessutom lättare att släpa med (vikten innebär nog också att det är ett switchande nätagg som klarar vågformen bättre), men är lite intresserad av Kaffebrusvarianterna eftersom jag nog hellre skulle vilja ha Bowensfattning för att kunna uppgradera till riktiga Bowens framöver.

sorry... inte testat.

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.