Annons

peak everyday messenger Tankar om den?

Produkter
(logga in för att koppla)

Winrar

Aktiv medlem
Hej!
Är sugen på att köpa mig en peak everyday messenger, även om den är hypad till tusen...så låter den mycket smart, och skulle passa för mina behov...
Någon som köpt sig en?

Eller är det någon som har en liknande sorts väska att kunna tipsa om?

Mvh
Viktor

Jag blev också intresserad när jag först läste om den men den föll bort eftersom jag tycker att den är lite för stor (har en Retrospective 40 från Think Tank där storleken stundom varit välsignelse och stundom förbannelse). För övrigt har Cyberphoto vid minst två tillfällen, nu senast i mellandagarna, haft 25% på allt från Peak Design så om det inte brinner i knutarna kan det vara värt att vänta lite.

Tenba har några liknande som skulle kunna vara intressanta, titta på DNA 13 och 15 samt Cooper 13 och 15 (Switch 10 kan också vara ett alternativ men är antagligen för liten). Gillar du de vikbara avdelarna och "cykelbudsstilen" föreslår jag en titt på Thule Covert DSLR Messenger. Återkommer om jag kommer på någon mer :)

Everyday messengar har samma nackdel som nästan alla andra messengerväskor: man måste lyfta på en stor flik för att öppna väskan och komma åt grejerna i den.

Jag har också en messenger bag, men den har ett blixtlås på "toppen" av den stora fliken så att man kan dyka rakt ner i väskan. Den heter CaseLogic Reflexion och är i mitt tycke helt överlägsen Think Tank Retrospective (som jag också har).

Tillägg: ett närmare studium av Everyday messenger i en artikel på nätet visar att den faktiskt också har ett blixtlås på toppen. Då blev den genast intressantare!

Everyday messengar tycks ha fler likheter med CaseLogic Reflexion. På båda väskorna är axelremmen infäst så att remmen kan hänga snett över kroppen medan väskan hänger rakt ner. Det ökar bärbekvämligheten en hel del.

Senast ändrad:
Everyday messengar har samma nackdel som nästan alla andra messengerväskor: man måste lyfta på en stor flik för att öppna väskan och komma åt grejerna i den.

Jag har Tenba DNA 13 och den har ett blixtlås överst så att man slipper lyfta på flärpen. Använde väskan under 4 dagars pressfotouppdrag på Island och den fungerade utmärkt.

Har fått kontakt med Peak Designs svenske generalagent, så jag ska prova deras produkter snart. Ska bli intressant att jämföra.

Jag har Tenba DNA 13 och den har ett blixtlås överst så att man slipper lyfta på flärpen. Använde väskan under 4 dagars pressfotouppdrag på Island och den fungerade utmärkt.

Har fått kontakt med Peak Designs svenske generalagent, så jag ska prova deras produkter snart. Ska bli intressant att jämföra.

Väskan gör det den ska, för mig iaf.
Rymmer min a7:a, några objektiv, macbook, lite sladdar/laddare, regnbyxor och matlåda.
Smidigt med dragkedjan i locket samt att det inte är en stor "insats" i väskan så den lätt kan ändras om till mer vanlig väska än kameraväska

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto