Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Peak Design Everyday Backback 20L V2

Produkter
(logga in för att koppla)

Dtoomy

Aktiv medlem
Sett att Cyberphoto har mellandagsrea på Peak Design och såg ovanstående ryggsäck för 1883kr, kostar 2890kr annars.

Mitt jobb har flyttat till aktivitetsbaserat kontor vilket innebär att jag måste ta hem jobbdatorn varje dag. Tänkte ersätta min datorväska samt min kameraväska (Thinktank Retrospective 7) med denna. På så sätt kan jag ha med mig dator, mobil, laddare, personliga saker, samt nån av mina kompakter (Fuji X100 eller Coolpix A) till och från jobbet. Har ca 6km till jobbet och har tänkt promenera dit ett par ggr i veckan för motionens skull samt passa på att fota på vägen (finns en del natur också). Tänkt ha den på fritiden med en 6D + normalzoom samt en fast nerpackad, samt stativ etc.

Är det nån som har köpt denna och som använder den på ungefär samma sätt som jag tänkt göra? Vad är era erfarenheter av denna ryggsäck? Är 20L för lite, ska jag ta den större 30L? (skiljer 150kr men vill inte ha för otympligt). Ibland vill jag kunna packa ner vår/sommarjacka tillsammans med utrustningen.
 
Jag har en som jag kånkar fram o tillbaka på jobbet. I den får jag plats med min Thinkpad X380 Yoga, men som oftast är det en IPad Pro med tangentbord som flyttas fram och tillbaka. Sen får det plats lite annat papper i A4 storlek i det andra faket som är mot ryggen.
När jag ska på fotouppdrag såkan jag fylla den med massa objektiv och kameror som räcker och blir över.
20L funkar bra, men jag är en sån som gillar ta med mig för mycket så jag tar fyller en liten väska med annat med.
För längre promenader så fyller jag övre facket med mat, kläder etc och de nedre två facken kan man exemplvis packa sex mindre objektiv (6 fack).
Kameran med objektiv brukar jag fästa väskans rem så den är lättilgänglig.
Väskan är klart värt köpet!

/stefan
 
Håller med föregående talare. Detta är en riktigt trevlig rygga. Jag har faktiskt både 20- och 30-liters varianterna. Suverän väska enligt mitt tycke. Robusta och håller prylarna på plats. Jag får ner min standard laptop i laptop-facket på båda väskorna. Gillar speciellt sidofacken som öppnas med dragkedjor. För mig har det blivit att 30-liters varianten får hänga med mest. Ingen större skillnad i vikt men man har alltid lite extra plats för något.
 
Tusen tack för era input! Efter mycket tänkande och ångest så slog jag till på en 20L. Tror den kommer täcka mina behov väl för pendling till jobbet samt dagsutflykter. En standardpackning till jobbet innebär en X100, Nisi filterkit för X100, Manfrotto pixi stativ, fjärrutlösare. 1 jobbmobil, 14 tums laptop+reseladdare, matlåda, vattenflaska samt extra tröja. Gissar att jag kommer att ha hyffsat mycket luft efter denna packning. Även om jag skulle vilja ta med min 6d + 24-105 nån dag istället för X00 uppsättningen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.