Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

PC och Mac

Produkter
(logga in för att koppla)
På din stationära har du alltså bilderna lagrade på NAS:
x:\\mbw\obehandlade\2011\"mapp datum med bilder"

Och när du har din laptop hemma så har även den NAS'en mappad på X: låter det som? Isåfall hittar ju den bilderna som den ska.

När du är på fältet då och importerar nya bilder? Kör du från scratch med en tom katalog då? Eller fyller du på en befintlig katalog?

Var lagras bilderna när du är i fält?
 
På din stationära har du alltså bilderna lagrade på NAS:
x:\\mbw\obehandlade\2011\"mapp datum med bilder"

Och när du har din laptop hemma så har även den NAS'en mappad på X: låter det som? Isåfall hittar ju den bilderna som den ska.

När du är på fältet då och importerar nya bilder? Kör du från scratch med en tom katalog då? Eller fyller du på en befintlig katalog?

Var lagras bilderna när du är i fält?

Fältet kör jag scratch (enklast att säga så men är förstås lat och oftast är det med lite skräp).
Sedan är det inte så optimalt. Jag borde jobba i den bärbara och exportera till stationär men det gör jag inte. Eller jo, ibland när jag verkligen måste. Men oftast är det hemma i den stationära jag vill jobba så LR i den bärbara är bara sortering och då tar jag bord skit fysiskt från USB-disken. Väl hemma pluggar jag in USB-disken i den stationära och importerar bilderna.

Jag tror jag skall skaffa mig en http://www.dustin.se/pd_5010205416.aspx så blir det nog bättre ordning på mig :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.