Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Patroner Blacksystem från Colorworskhop.se?

Produkter
(logga in för att koppla)

almanakis

Aktiv medlem
Hej!
Jag har hittat colorworkshop.se ett ställe där man kan köpa bläcksystem till sin skrivare med flaskor, 100 ml, eller 1l i varje flaska, och det ska vara grymt ekonomikt. De hävdar även att kvalitén ska vara minst lika bra som orginalpatroner.
Priset lockade mig verkligen och har funderat på att inhandla ett sådant system.
Men behöver någon som kan styrka att kvalitén verkligen är såbra som de säger..
Någon som har erfarenhet?

Mvh/Nicholas

Vet tyvärr inte något om den leverantören, men är själv mycket intresserad av att hitta det perfekta patronsystemet.

Liknande system finns även här http://www.digiview.se/ och här http://www.refill.nu/.

Hos dessa leverantörer finns även patroner (utan slangsystemet) som skall vara lätta att fylla på. Är säkert tillräckligt bekvämt för en normalförbrukare om man tycker att slangarna verkar avancerat.
Är själv mycket sugen på att testa sådana patroner så fort jag får pengar över.
Är det någon som har erfarenheter av dessa leverantörer och deras produkter så passa på att dela med er här och nu ;-)

Lyson har inte nå´t till min skrivare, vilket de andra som nämnts här har. (Epson stylus Photo R300). En skrivare som ruinerar sin ägare med sin enorma bläckförbrukning och sina överpriser på patroner.

Marrutt har annars adressen http://www.marrutt.com/

Tredjepartbläck

Jag har en Epson 2100 och använder sedan en tid bläck från Inksupply.com, deras MIS Pro. Jag hade funderingar på att CIS system men då jag inte skriver ut jätte mycket samt vill enkelt kunna byta mellan mattsvart och fotosvart blev det ett återfyllningsbart system. Min erfarenhet är att det fungerar alldeles utmärkt, enkelt att fylla och kostnaden är nu ca 1/10-del mot tidigare då jag använde Epsons originalbläck. Hur det är med beständigheten på färgerna är svårt att säga men andra som använt bläcket länge säger att det ska vara i princip lika bra som Epsons egna. MIS Pro är ett pigmenterat bläck så arkivbeständigheten bör vara hög. Några oberoende venteskapliga tester finns tyvärr inte, det har gjorts en del tester i USA men hur oberoende de varir vet jag inte.

Hur som helst så är jag väldigt nöjd och kommer forsätta att använda deras bläck. För er som undrar över kostnader så gav jag 1400:- för ett kit med 8 återfyllningsbara patroner, alla prylar för att fylla med och återställa partonerna samt 100 ml bläck av samtliga 8 färger, allstå 0.8 liter färg. Priser inkluderar också frakt, tull, avgifter och moms. Mängden bläck motsvarar drygt 7 omgångar bläck.

Jag vet att många är väligt kritiska till tredjepartsbläck men det finns tillverkare som håller hög klass. Välj någon av dessa och var även medveten om att kvaliteten kanske inte är lika bra som Epsons egna. Är man nogrann och använder profiler bör man göra nya som är anpassade för det bläcket man använder, min erfarenhet är att MIS Pro är väldigt likt Epsons Ultrachrome och kör man matt papper så fungerar det bra, skriver man på pearl eller blankt så tjänar man på att göra egna profiler för att kräma ut så mycket som möjligt av bläck/pappers kombinationen. Det är nog så att man även tjänar på egna profiler för matt papper men jag har svårt att få till dem och tycker att profilerna som är avsedda för Epsons bläck fungerar tillräckligt bra.

Det blev ett långt svar men det är fråga som ofta kommer upp.

Jonas

tackar

Man tackar för alla svaren, men finns det verkligen ingen som testat just detta bläcket, det skulle vara väldigt smidigt, och otroligt ekonomiskt..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar