Annons

Passar sonys vidvinkelobjekt VCL-DH0758 för H1; H2; H5 till Sony a300?

Produkter
(logga in för att koppla)

margaretax

Ny medlem
Jag har möjlighet att köpa ett vidvinkelobjekt till sony VCL-DH0758 för H1; H2; H5. jag undrar ifall någon vet om detta objektiv passar till Sony a300?

VCL-DH0758 är inte ett objektiv. Prylen är en vidvinkelomvandlare som skruvas fast framför ett objektiv och multiplicerar objektivets brännvidd med 0,7. Vidvinkelomvandlare används för kameror som har fast objektiv.

Om det passar på en A300 eller inte beror på hur bra omvandlaren fungerar med det objektiv du använder på kameran. Den första frågan är om den går att skruva fast i objektivets filtergänga. En VCL-DH0758 har en gänga som passar i en 58 millimeters filtergänga, en ovanlig storlek för objektiv till Sonys systemkameror. Den andra frågan är om det passar optiskt. Det är möjligt att VCL-DH0758 har för liten diameter så att den skuggar bildens kanter eller att konstruktionen är specialgjord för H1/H2/H5 och att bildkvalitén därför blir dålig med andra objektiv.

Tack så mycket för svaret

jag har en 16:årig tjej som börjat läsa på medialinjen och jag håller på att samla ihop grejer till hennes utrustning. Jah har fått tag på ett macroobjektiv och är ute och kollar efter vidvinkel. Jag tackar för ditt svar eftersom det antagligen förhindrar en dålig affär.

ANNONS