Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Passar samma objektiv genom hela Alpha-serien?

Produkter
(logga in för att koppla)

EsCos

Ny medlem
Hej,

Har sen ett par år tbx en A-100 och är nöjd med den amatör som man är..
Nu har jag tänkt köpa till ett objektiv som passar bättre till mina semesterresor än originalet som följde med.

Jag har sökt på nätet utan att finna information om objektivet jag köper till min A-100 även passar till exempelvis A-700 om man nån gång vill "byta upp sig".

Mvh
Jocke

Fungerar det utan anmärkning på en Sony a100, så lär det vara kompatibelt med alla nuvarande och förutvarande kameror som använder sig av Minoltas A-bajonett - Minolta, KonicaMinolta och Sony.

Ja, det gör dom.
Dom passar t.o.m A900 som är fullframe men är det aps-c objektiv (DT) utnyttjas inte hela sensorn på den kameran, men passar gör dom.

(Skit, Lennart hann före)

Haha! Ja, det brukar alltid vara någon dj-kel som hinner före... :)

Men det är givetvis mycket bättre med flera svar än inga alls!

om man använder sökfunktionen på fotosidan så hittar man en skaplig hög trådar där samma fråga ställs. Förstår inte att det ska vara så svårt att hitta den funktionen.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto