Annons

Passar Minoltas gamla AF-objektiv till nyare Konica Minoltas digitala systemkameror?

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Passar Minoltas gamla AF-objektiv till nyare Konica Minoltas digitala systemkameror?

larsborg skrev:
Varför inte läsa på i diverse fotoböcker, om en speciell typ av fotografering?
Alla objektiv med Minolta AF och bajonett, från 1985, passar utmärkt, till K-M/Sony D-SLR, har påpekats tidigare.
En optik bajonett är alltid speciell för ENDAST ett fabrikat, i detta fall K-M/Sony!
Hur man kan tro att Nikon eller andra tillverkare passar inom familjen K-M/Sony, måste betyda att frågeställaren inte har en susning inom foto.
Tamron, Tokina, Sigma eller andra tillverkare av optik monterar på vid tillverkningen den aktuella bajonetten för ett speciellt kamerahus, Canon, K-M/Sony, Nikon, Pentax osv.....
Michelin tillverkar ju gummidäck till olika fordon, med alla möjliga storlekar på hjulen, som en jämförelse.

Lars Borgkvist:
Vad tråkigt att du skulle behöva uppta din viktiga tid med att behöva svara på frågor från en nybörjare när det gäller fotografering!
Dessutom så var det ju synd att jag inte hade läst på innan jag ställde mina frågor, för då hade du ju sluppit att sitta här och besvara en massa dumma frågor och jag hade inte behövt starta tråden ifråga alls.

Mvh Jörgen
 
Tack för alla trevliga svar jag fått!

Jag vill bara tacka alla trevliga fotoentusiaster för alla svar jag fått på mina frågor!
Jag vet nu lite mer om vad jag kan använda mig av när det gäller macrofotografering, samt en del om objektivfattningar när det gäller KM-Sony.

Mvh Jörgen
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.