Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Parafras

Produkter
(logga in för att koppla)

Copyright91

Aktiv medlem
Hej.

Vi har i skoluppgift fått o göra en parafras av någon "känd" målning. Måste inte vara en extremt känd målning.
Men jag har helt slut på ideer. Någon som har en idee på en målning? Tacksam för alla förslag

MVH

Hej.

Vi har i skoluppgift fått o göra en parafras av någon "känd" målning. Måste inte vara en extremt känd målning.
Men jag har helt slut på ideer. Någon som har en idee på en målning? Tacksam för alla förslag

MVH

Den här av Magritte är både lätt igenkännbar och klart genomförbar som fotoprojekt. Behövs: Ett plommonstop, en kostym, en röd slips, en mur, en modell, ett grönt äpple och ett snöre

http://moreorlessbunk.files.wordpress.com/2009/04/magritte.jpg

Den här av Magritte är både lätt igenkännbar och klart genomförbar som fotoprojekt. Behövs: Ett plommonstop, en kostym, en röd slips, en mur, en modell, ett grönt äpple och ett snöre

http://moreorlessbunk.files.wordpress.com/2009/04/magritte.jpg

Tack :D det var en bra idee :p att få tag på en sån plommonstop blir nog den svåra delen :D Sen så måste man ju också komma på något o ändra så att det blir en Parafras. Typ en keps istället o ett päron eller så :D

woow intrecant :) hmmm hur skule man kunna göra om den då? :p Det ska vara så att man fortfarande känner igen målningen. :/

Jag vet förstås inte, men jag hade nog letat upp en massa objekt som är rektangulära och har rätt färg och gjort ett kollage, antingen på ett bord om du hittar små objket, eller om det är större objekt, klippt ihop en bild. Rödfärgen kan jag tänka mig skulle kunna komma från en husfasad, t.ex. Men jag bara spånar.

Per.

Jag vet förstås inte, men jag hade nog letat upp en massa objekt som är rektangulära och har rätt färg och gjort ett kollage, antingen på ett bord om du hittar små objket, eller om det är större objekt, klippt ihop en bild. Rödfärgen kan jag tänka mig skulle kunna komma från en husfasad, t.ex. Men jag bara spånar.

Per.

Nice. Det var en bra idee :p Tack :)

ANNONS