Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pappramar och/eller färdig passepartout?

Produkter
(logga in för att koppla)

J O Härnström

Aktiv medlem
Efterlysning.

Jag söker tips om var man kan köpa färdiga passepartout.

Du vet, tunnare pappramar i mindre format.
13x18 cm, 18x24 cm osv.

Sen kan man ju montera det hela direkt i en snygg ram.
Dragspelsvarianten (man viker ihop flera bilder) kan ju också vara intressant.

Mvh J O

Clas Ohlson

Och Gallerix har också passepartouter, iaf i de butiker jag har varit inne i. Nu vet jag inte var du bor men kolla i Gula Sidorna om det finns någon ramverkstad i närheten. Jag lät skära ut passepartouter i lite ovanligare format hos en pytteliten rammakare i Göteborg, det kostade inte många kronor per styck.

Ramaletti säljer bara till företag. Men jag tror att t ex Clas Ohlson har en hel del sånt här. Dessutom har en del bättre fotobutiker både passepartouter och färdiga ramar med passepartouter.

Puff

Jag är väl lite gammalmodig ibland.
Men att stoppa in sina småbilder i lite nättare passepartout'er kan ju vara ett snyggt sätt att presentera bilderna på.

Någon som vet var man kan hitta detta?

Mvh J O

Jag har skurit en del själv genom mina dagar och kommit på att jag slösade så mycket kartong att jag bara borde ha gått till en ramverkstad och behållt lite hår på skallen.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto