Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pappersbakgrunder

Produkter
(logga in för att koppla)

Pestbarn

Aktiv medlem
Jag hittade i en tråd här på Fotosidan en länk till Boströms.nu som säljer pappersbakgrunder för 868,75 kr per rulle (2,75 x 11 meter). Själv tycker jag det verkar rätt dyrt eftersom man på B&H kan köpa en lika stor rulle vitt papper för endast $39.95 (ca 240 kr). Problemet är då att jag inte bor i USA, och jag tror frakten skulle bli mycket dyr med tanke på att det som ska skickas både är tungt och stort.

Därmed tänkte jag fråga er om det finns något annat ställe man kan köpa sånt här papper på? Spelar egentligen ingen roll var, hittar du på Bauhaus eller något är jag intresserad, så länge det är vitt eller svart och billigare än på Boströms.

Tacksam för alla tips!
 
Scandinavian Photo tar 650 för vit (2,72x11) och 739 för svart (2,72x11).

Cyberphoto tar 685 för båda (2,75x11)

Finns säkert fler, men dessa är billigare iaf.

/Stefan
 
Det är svårt att hitta nåt billigt och bra. Men det finns en möjlighet att lösa problemet. Börja fota makro, då räcker det med en A4!!!
//Stanislav
 
Tack för tipsen, om det finns något ännu billigare vore jag glad. Gärna något man kan åka och köpa i butik, för att slippa fraktkostnader.

Självklart kan man använda ett A4 vid makro, men eftersom jag ska använda bakgrundspappret till modellfoto blir det direkt lite svårare ;)
 
Scandinavian ligger väl runt åtta mil från dig, och nog borde det finnas någon fotohandlare i Uppsala som kan ta hem en rulle. Jag tror inte att du hittar mycket billigare än 650:-. Någon krona kanske, men inte mycket billigare.

Tänk på att det är rätt mycket papper i en rulle. Du kanske inte behöver alla 30 kvadratmeter själv nu. Kolla om någon vill dela. Annars är 20 kronor kvadratmetern inte så dyrt med tanke på att det är rätt tåligt papper du får. Om du försöker komma undan med något billigt och tunnt papper får du skarva då det är för smalt och du kommer bli galen på att det inmte är lika smidigt att jobba med som riktigt papper.

Behöver du bara några meter, har lång bil och vill åka några mil kan du få köpa loss en bit av mig billigt.
 
Henrik L Jonsson skrev:
Scandinavian ligger väl runt åtta mil från dig, och nog borde det finnas någon fotohandlare i Uppsala som kan ta hem en rulle. Jag tror inte att du hittar mycket billigare än 650:-. Någon krona kanske, men inte mycket billigare.

Tänk på att det är rätt mycket papper i en rulle. Du kanske inte behöver alla 30 kvadratmeter själv nu. Kolla om någon vill dela. Annars är 20 kronor kvadratmetern inte så dyrt med tanke på att det är rätt tåligt papper du får. Om du försöker komma undan med något billigt och tunnt papper får du skarva då det är för smalt och du kommer bli galen på att det inmte är lika smidigt att jobba med som riktigt papper.

Behöver du bara några meter, har lång bil och vill åka några mil kan du få köpa loss en bit av mig billigt.
Hmm, okej. Trodde att man kunde komma undan ungefär lika billigt som amerikanerna gör. Nåväl.

Visste faktiskt inte att Scandinavian Photo hade butik, ligger väl i Stockholm antar jag? Jag tror att det stämmer, det du säger om tunt papper, det behöver ju garanterat vara ganska tåligt. Eftersom jag behöver det till helkroppsfotografier så blir det ju ett par kvadratmeter, finns det kanske att köpa sånt papper per kvadratmeter i butik? Annars, är det svart eller vitt papper du har hemma? :)
 
kan vara värt att kolla in på något tryckeri och se om du kan få eller köpa "slutet" på någon rulle. Så gjorde jag, var dock inte 2,75 bred men jag fick den för lite kaffepengar.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.