Annons

Pappersark / Bakgrund till ministudio?

Produkter
(logga in för att koppla)

therre

Aktiv medlem
Var på nätet kan man hitta bakgrunder till en ministudio? Studion är 43x43x43 cm, jag försöker hitta, men tycks bara hitta mastodontrullar på flera meter till vanlig studio.

Tipsa mig om var man kan hitta! Måste vara webbshop eftersom jag har typ mil till allt annat ;)

Bakgrundsfärgerna jag söker är rosa och lila.

Var på nätet kan man hitta bakgrunder till en ministudio? Studion är 43x43x43 cm, jag försöker hitta, men tycks bara hitta mastodontrullar på flera meter till vanlig studio.

Tipsa mig om var man kan hitta! Måste vara webbshop eftersom jag har typ mil till allt annat ;)

Bakgrundsfärgerna jag söker är rosa och lila.
Jag kör med tygbakgrunder till min lilla studio,, funkar bra Och håller bättre än papper!

Hej!

Eftersom jag är nybörjare på detta får du gärna förklara ;) Var får jag tag på dessa bakgrunder?
Om det hade varit en vit bakgrund så går det bra med lakan men annars kan du söka på tyger på google, det gjorde jag och hittade jofotex.se bla. Du behöver inte leta efter speciella fotobakgrunder. Jag använder ibland vårt sängöverkast för att det är vitt men det hade som sagt gått med ett lakan åxå!

Om det hade varit en vit bakgrund så går det bra med lakan men annars kan du söka på tyger på google, det gjorde jag och hittade jofotex.se bla. Du behöver inte leta efter speciella fotobakgrunder. Jag använder ibland vårt sängöverkast för att det är vitt men det hade som sagt gått med ett lakan åxå!

Har du några bilder på det? Jag brukar köra med mitt vita bord, eller vaxduken på bordet är vitt ;) Men det är jobbigt med vanliga tyg då man måste stryka :p

Har du några bilder på det? Jag brukar köra med mitt vita bord, eller vaxduken på bordet är vitt ;) Men det är jobbigt med vanliga tyg då man måste stryka :p
Stryk den en gång med lite stärkelse sen kan du rulla upp den på en bobin så håller den hur länge som helst!
PS hittade inga bilder vid denna datorn DS

Håller med Erik. Jag köpte ett gäng A3 ark på tiimari för 9:- st om jag inte mins fel. Blir inte så dyrt även om man köper flera färger.
/Björn
& jag hade lånat de 4 A3' orna på jobbet...
0:-

Ja, lite tejp från köksskåpet också.
Rotat runt i barnens kritlådor.

Eller låtit barnen rita bakgrunden.
Fast risken är väl att pojken drar till med ett stridsflygplan eller en kulspruta. Ja ni vet en sådan där man ser kulorna komma på rad :)

Tack för er hjälp!

Det är mao inget speciellt med de ark som medföljer i en ministudio? Trodde de kanske hade speciell yta som tog upp ljuset på något visst sätt eller nåt ;)

Har någon bilder på något de fotat i studio med vanliga pappersark?

Tack för er hjälp!

Det är mao inget speciellt med de ark som medföljer i en ministudio? Trodde de kanske hade speciell yta som tog upp ljuset på något visst sätt eller nåt ;)

Har någon bilder på något de fotat i studio med vanliga pappersark?

Jo vissa papperssorter kan vara blankare än andra men det är bara att testa sig fram,,, dom lite billigare papperna brukar vara åtminstånne halvmatta så det ska nog funka det med!!! Jag ska testa idag efter jobb!

Pappersark

På bokia har de stor sortering av ganska styva ark, tror att jag gav 14:- styck.
Mvh Patrik

kolla också på presentpapper, finns många fina färger med metallicyta,Låt fantasin jobba så hittar du massor.

Fördelen med en ministudio är ju att man kan ha en massa bakgrunder utan att det behöver kosta en förmögenhet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar