Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Papper till skrivare

Produkter
(logga in för att koppla)

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
Funderar på att skaffa en A3-skrivare, Epson P600 ligger väl närmast till hands. Frågan är vilket papper som är bäst, finns ju en uppsjö. Såklart mycket en subjektiv fråga, men vilka erfarenheter har du?

Finns väl inget papper som är bäst till allt, men jag använder Canson Baryta Photographique 310 gr. för merparten av mina utskrifter.

Nej, alla typer av papper lär nog funka både för färg och svartvitt. Däremot kanske en svartvit utskrift gör sig bättre på en viss typ av papper, och vice versa.

Det finns som sagt mängder av papper att välja bland.
Vill du ha ett papper att börja, med som går att köpa till ett hyfsat pris så prova Scandinavian Satin Professional. Finns i många olika storlekar.
Stämmer med Epson semigloss så du kan använda den profilen.

Du kommer nog göra åt en del papper innan du för kläm på det hela.
Senare kan du börja prova lite finare papper och olika ytor. Profiler finns oftast att ladda mer från tillverkarens hemsida.

Det finns som sagt mängder av papper att välja bland.
Vill du ha ett papper att börja, med som går att köpa till ett hyfsat pris så prova Scandinavian Satin Professional. Finns i många olika storlekar.
Stämmer med Epson semigloss så du kan använda den profilen.

Du kommer nog göra åt en del papper innan du för kläm på det hela.
Senare kan du börja prova lite finare papper och olika ytor. Profiler finns oftast att ladda mer från tillverkarens hemsida.
Tack för svar! Ja, en del provande lär det bli. Höll på mycket med utskrifter för kanske tio år sedan, har en Epson 1290 (tror jag) i källaren, men en ny ska köpas.
Då använde jag Epsons egna papper som då iallafall var helt ok.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto