Annons

PANIK! Mju 500

Produkter
(logga in för att koppla)

Mikrun

Aktiv medlem
Nu kokar jag snart över.
Jag har en mju 500 digital och en helt ny fujutsi/siemens hem dator med XP home edition.
När jag för över bilderna kan vissa inte visas. visa av bilderna blir förstörda.
Nu till saken som driver mig till vansinne det är bara så på denna dator jag har testat det på en annan som har XP prof och där fungerar allt klockrent. Nu har jag precis gjort en total ominstallation med problemet kvarstår trotts at hela microsoft uppdate är pålagt mm.

Är det någon som hört talas om problemet tidigare jag har googlat på det men hittar inget vettigt och olumpys support var inte direkt lätt att få tag på ...

Jag har en fujitsu/siemens med inbyggd kortläsare 11 i en tror jag och har läst in bilder både från xD och Compact flash utan problem. Har också läst in via USB kabel direkt från kamerorna och via USB minne med xD kort också problemfritt. Jag har visserligen ingen mju500 men ialla fall Olympus 750UZ och E300. Vet att det ibland med vissa USB grejer kan krångla om man går via förlängningskabel eller USBhubb, men det har i och för sig fungerat även det för mig. Har du försökt läsa in bilderna på olika sätt, du kanske har något fysiskt fel på dina grejer.

Jag har försökt på många olika sätt och grejen är att det fungerar utmärkt på andra datorer. så det verkar ju inte vara fel på grejerna jag misstänkte att det var fel på XP-installationen så jag gjorde om den men problemet kvar står.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar