Skarström
Aktiv medlem
Den verkar få ett ganska svalt mottagande..
www.dpreview.com/news/1111/11110721gx1preview.asp
www.dpreview.com/news/1111/11110721gx1preview.asp
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hej,
Panasonic i Norden kommer efter önskemål från många användare att släppa nya GX1:an som enbart hus i silvergrått för leverans i slutet av december. Kameran kommer då att finnas hos våra ordinarie återförsäljare.
Nya GX1:an i silvergrått kommer även att släppas i kit med både vår vanliga 14-42 optik och med vår nya 14-42 X Powerzoon.
Med vänliga hälsningar,
Daniel Carlbom
Panasonic Nordic
Om Fuji´s nya spegellösa med utbytbara objektiv inte håller måttet i februari i avseende, närgräns, batteritid, och autofokushastighet, så blir det en GX1 med 14mm och 20mm. Punkt.
...kommer säkert att hålla måttet, baserat på deras egna uttalanden om jämbördig med småbildskvalitet.
Se bara till att fylla det stora måttet rejält med pengar, för billig i jämförelse blir den absolut inte.
Punkt.
Fujis eventuellt kommande spegelfria systemkamera kommer knappast att vara en mätsökarkamera. Den kommer med all sannolikhet att ha AF av ungefär samma typ som X100, eller kanske av samma typ som Nikon 1.
Jag är också mycket nyfiken på Fujis eventuella modell med utbytbar optik. Nu har jag en GF1 och har precis köpt en 7-14, så jag håller nog fast vid Panasonic ett tag till. Det lär bli en GX1 om inte Fuji överraskar totalt.Det är kameran jag väntat på sen jag började med foto så spelar priset mindre roll. Den lär ju vara billigare än Leican M9 och det är billigt nog