Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Panasonic FZ30 utgått ?

Produkter
(logga in för att koppla)

lenelg

Aktiv medlem
Jag hade äntligen bestämt mig för att investera i en FZ30, när jag upptäckte att den försvunnit ur Scandinavian Photos katalog. Enligt dem har den utgått ur Panasonics sortiment (mail 5/7).

FZ30 har ju varit en av de mest populära i superzoom-klassen, så jag hoppas det beror på att ny version är på gång..

Enligt en annan fotohandlare har Panasonic svårt få fram objektiv i tillräcklig takt för att kunna leverera - offer för sin egen framgång..

kommer en ny FZ 50 med 10MP o massor av brus o CA, att Panasonic håller på med detta MP-Race
är makalöst.
Hadde varet bättre att de hadde gått ned till 6MP
och större sensor men det är lett att lura novisa att tro att det bara blir bättre med fler
PIXLAR.*LOL*

såg en testbild o der syndes mycket CA som inte jag har sett från FZ-serien tidigare, kan vara
att objektivet har nått sin max gräns på 8MP..

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar