Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Panasonic DMC-LX3, pc-problem
- Trådstartare PrylHolm
- Start datum
Snickarboden
Aktiv medlem
Hur menar du? Kan du beskriva vad du kör, program och operativsystem och var problemen är?
Som exempel så kan jag lätt få in filerna i RW2-formatet på min linuxburk (Ubuntu 9.04) med Silkypix körande under Wine, dock lämnar Silkypix en hel del att önska *mutter* Silkypix är väl det programmet som Panasonic skeppar med om jag inte minns fel.
Förhoppningsvis kan jag hitta nån tillsats för gimp som funkar bättre.
/Kent
Som exempel så kan jag lätt få in filerna i RW2-formatet på min linuxburk (Ubuntu 9.04) med Silkypix körande under Wine, dock lämnar Silkypix en hel del att önska *mutter* Silkypix är väl det programmet som Panasonic skeppar med om jag inte minns fel.
Förhoppningsvis kan jag hitta nån tillsats för gimp som funkar bättre.
/Kent
Snickarboden
Aktiv medlem
Och jo, DFRaw funkade ihop med Gimp
Kanske inget för rena proffs men för mig så tror jag det kan funka bra.
/K
/K
jelu1661
Aktiv medlem
Och jo, DFRaw funkade ihop med Gimp
/K
Jag misstänker att du menar DCRaw med UFraw som grafisk frontend som sedan skickar vidare sin jpeg till GIMP. DCraw är absolut något för proffs, faktum är att det används som backend av flera av de stora drakarna. Se http://www.cybercom.net/~dcoffin/dcraw/
Snickarboden
Aktiv medlem
Där ser man
Men nyfiken på vad Ulrica hade för problem, här funkar det mesta klockrent, trots eller tack vare Linux *ler lite*
/K
Men nyfiken på vad Ulrica hade för problem, här funkar det mesta klockrent, trots eller tack vare Linux *ler lite*
/K