ANNONS
Annons

Panasonic DMC-G1KEC-R

Produkter
(logga in för att koppla)

Minifotarn

Aktiv medlem
Tjena. Jag undrar då allt möjligt om Panasonic DMC-G1KEC-R. Någon som har den? Har ingen info alls om kameran och fick reda på ett bra erbjudande.

Tack på förhand - Martin Lindqvist,

Lumix G1K

Hejsan

jag har en dylig, DMC-G1KEC-R (R = red/röd)

Jag är mycket nöjd med kameran och dess kit-objektiv. Till kameran har jag även adapter 4/3 till m4/3, och på den sitter en adapter Contax/Yashica adapter. Då kan jag dessutom nyttja mina Carl Zeiss objektiv 50 + 85 +200 mm.
Jag uppskattar LCD-skärmen med dess möjlighet att vinklas ut och vridas. Kamerakroppen är inte lika otymplig som från många andra tillverkare. Menyerna är bra.
En nackdel har kameran, som jag saknar, bildstabiliseringen!
Funktionen sitter i objektiven. Utbudet av objektiv (orginal m4/3) är nästan obefintligt ännu.Men det har utlovats en del nya när G1H kommer. Bilderna blir lite softade , men det passar mig bra (jag gillar inte Photoshop o dyl program = förstörande). Det följer med Silkypix som motsvarar jobbet i mörkrummet och tillsammans med Gimp (beskärningsverktyg o skalning), så klarar jag mig mer än väl.

Länk till en bra test:
http://www.imaging-resource.com/PRODS/DMCG1/DMCG1A.HTM

Lycka till med ditt val.
/bengt

Trevligt med svar!
Kameran verkar väldigt bra för mig som är nybörjare. Men den har inte live wiew va?

Och sedan undrar jag om jag skulle kunna få nån bild som du tagit med kameran? :)

Kameran har en LCDskärm med Live View och en elektronisk Viewfinder, som startar upp om man sätter ögat till, samtidigt så slocknar LCDn.
Några bilder finns på min sida, dessa är antingen delbilder eller/och omskalade till max 1024 punkter/längsta sidan.
Är det någon av dessa du önskar i fullskala så meila jag över den till dig.
/bengt

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar