Annons

Pana FZ-20 Vs A200

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är exakt samma bara det att det är en amerikansk kontakt. Jag är väldigt dålig på el, går det att sätta på en svensk sladd?
Eller är det någon som vet om batteriet passar i någon universal laddare.
Jodå, tull&moms fritt blev det:)

Om det är exakt samma laddare så borde du bara kunna skaffa en adapter för kontakten i väggen, typ av resemodell som finns billigt överallt (tror jag själv har ett par i garderoben).

Busenkelt, då kan du t.o.m. behålla sladden ;-)

Hmmm... i ditt ställe skulle jag kapa sladden vid kontakten och se'n gå ner på närmaste affär med ett elsortiment för en strömkontakt där man kan skruva fast ledarna. Det fick jag göra senast förra helgen för en annan 'apparat'.

Vore dock intressant att veta exakt hur kontakten ser ut, som sagt så kanske jag har en adapter som skulle kunna passa...

Det finns ingen sladd, bara kontakten som går att fälla in och ut. Den har kontakt med två bleck på insidan.
(ursäkta bild kvaliteten)

Bilagor

• p1000216.jpg
    p1000216.jpg
    55 KB · Visningar: 73
Ok... hittade bara en från europeisk till amerikansk, hade för mig att jag också hade en mer flexibel som kunde vändas... typ en så'n här Belkin Universal AC Travel Adaptor på länken http://www.expansys.se/other.asp?cat=POWER&sbadd=115687

Tror den ska funka men är lite väl avancerad för ändamålet, det visar ju dock att det säljs och det är nog bästa vägen som det ser ut. Även t.ex. SIBA har adaptrar men inte från amerikansk till europeisk (bara tvärtom). Men det borde gå att hitta, turister och affärsmän på besök här har ju ett behov.

Tack för länken. Ska titta runt lite på andra ställen. Han jag köpte den av skulle se om han kunde ordna fram en svensk men det kommer ju ta tid.

Jag har löst problemet genom att köpa en amerikansk hona, en svensk hane och en sladd. Kommer att köpa adaptern som du visade Milan, tack så mycket för hjälpen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar