ANNONS
Annons

Palm-F90

Produkter
(logga in för att koppla)

Edvald

Medlem
Är det någon här som har testat att koppla ihop sin Palm med sin Nikon F90 kamera?
Jag hittade ett ganska intressant program som man kan styra massor av finesser samt få ut massa information från kameran men jag saknar kabeln för att koppla ihop dom.
Man behöver en MC-31 kabel, är det någon som har en sådan föresten?

Edvald: Vad är det för program du har hittat? Komponenterna till det lilla bygget i Jims länk kostar typ 50kr men sen behöver man ju mjukvara också...

Emil-G skrev:
Edvald: Vad är det för program du har hittat? Komponenterna till det lilla bygget i Jims länk kostar typ 50kr men sen behöver man ju mjukvara också...

23kr för MAX232... men vad menar du med mjukvara? Till palmen hoppas jag, för MAX-kretsen är inte programmerbar.... eller?

//JonasL

Jag letade efter PC-program, men det visade sig att det finns ett sånt (eller egentligen två); Softalk. En gratisversion för DOS (dock windowskompatibel) och en betalversion för Windows. Finns på Cocoon Creations.

Då gäller det bara att hitta en passande kontakt till kameran så man slipper pilla in sladdarna en och en varje gång man skall använda programmen!

Emil-G skrev:

om du menar mjukvara till palmen så är det "N90 Buddy" jag har.
Ska be en polare bygga kabeln åt mig, jag kan inget om sådant =)

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.