Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pajade min 5D mk2, vad är nästa steg?

Produkter
(logga in för att koppla)

sprkz

Medlem
Hej, lyckades troligast kortsluta moderkortet när jag lagade strömbrytaren...

Letar såklart reservdel men går samtidigt i uppgraderings-tankar.

Vad vore lämpligt nästa steg? Har funderat på en mk3 såklart, men en del funktioner med 6D är intressanta.

Kommer jag byta ner mig med en 6D?

Du kommer inte byta ner dig med en begagnad 6D. Faktum är att 6D är den egentliga efterträdaren till 5D Mark II. Det enda som saknas i Eos 6D är CF-kort. Autofokusen är lite förbättrad. Bildkvaliteten är klart bättre vid högre ISO.

Eos 5D Mark III är ett steg upp i proffsighet. Autofokusen är mer precis och avancerad. Kamerahuset är tåligare byggt.

Om du letar efter en 5D Mark II så har jag ett ex som bara gått 4500 exponeringar och som ser ut som nytt.

Efter att ha pajat en 5D mk2, känns bryta ihop och skrika ut en harang som inte passar i skrift på detta forum som ett naturligt nästa steg. Detta steg bör helst klaras av på ett ställe där ingen tredjepart drabbas eller behöver lyssna på eländet.

När du väl klarat av det, så är froderbergs inlägg en bra start på övernästa steg.

Efter att ha pajat en 5D mk2, känns bryta ihop och skrika ut en harang som inte passar i skrift på detta forum som ett naturligt nästa steg. Detta steg bör helst klaras av på ett ställe där ingen tredjepart drabbas eller behöver lyssna på eländet.

När du väl klarat av det, så är froderbergs inlägg en bra start på övernästa steg.

Trådstartaren kanske har skrikit klart över tre år senare, eller vad tror du? ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar