Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Påskgodis till spindelälskare!

Produkter
(logga in för att koppla)

Qrt

Aktiv medlem
Måste bara få göra lite ohämmad reklam för min nya spindelfotosajt!

http://www.eurospiders.com

Jag har jobbat på den från och till i ett år nu, och äntligen har den fått göra premiär. Kanske lite ovanligt att fota spindlar mest mot vit bakgrund, men meningen är att man ska se tydligt hur spindeln ser ut.

Bilagor

• araneus_quadratus_1143.jpg
    araneus_quadratus_1143.jpg
    24.5 KB · Visningar: 1,591
Grattis till en mycket bra sida. Häftigt det där med ögonen, visste inte att de hade så många... Den enda jag kände igen var Vargspindeln. Det kryllar av sådana godingar i mitt garage!
Fina macrobilder!

Sidan rekommenderas till er som inte har fobi mot spindlar ;o)

Ingen kylspray

Inga större problem. De flesta spindlar springer inte hela tiden, utan tar små uppehåll, då passar man på. De pigga sorterna kan springa sig trötta i skålen ett par minuter innan man börjar fota. De flesta klarar inte heller att springa uppför porslin. Ett par spindelfamiljer kan det, de är lite jobbigare.

angelcom skrev:
IMPONERANDE!
Får dom kylspray eller hur gör man?

Kul med lite spindlar på nätet :) . Var skall de annars vara. De hamnade omgående på bokmärkeslistan.
Har själv lite tankar på vad jag ska göra med mina dagfjärilar.

mvh Pierre

PierreS skrev:
Är inne på det lite ;). Vi får se vad det blir.

Det tycker jag du ska göra! Jag tar ju inte bara spindelfoton, men det är lite roligare att hålla på om man har ett specifikt mål, som en specialsajt om något.

angelcom skrev:
IMPONERANDE!
Får dom kylspray eller hur gör man?

Jag fotar ju dagfjärilar ute i markerna. Jag provade några gånger att lägga nån i en kylbag. Vilket borde vara någotsånär ofarligt. Dock tyckte jag att det syntes på bilderna att de inte var helt naturliga så jag la av med det ganska snabbt. Kylbagen lämpar sig bäst till läsk o pilsner ;) .

Nytt bildgalleri

Nu finns ett litet bildgalleri, "Spider family gallery", med exempelbilder från varje spindelfamilj så att man kan leta sig fram i spindeldjungeln med hjälp av utseendet på en spindel. Vet man vilken spindel man letar efter kan fortfarande "All spiders on this site" vara enklaste vägen.

nosferatu skrev:
Amen för h-e.
Det finns ju inget äckligare än spindlar!

Sjuka människa!! ;)

Näääää, dethar du fått om bakfoten. Det är ju JAG som är botad! Tack vare foto. Med en kamera vågar man mycket!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar