Annons

Påminnelseruta

Produkter
(logga in för att koppla)

Mumiemonstret

Aktiv medlem
Jag tycker att gensvaret på det utmärkta initiativet med 13:15-bild verkar vara uselt med tanke på alla medlemmar som regelbundet loggar in. Jag är övertygad om att de flesta helt enkelt missade den lilla informationen.

Kan man inte tänka sig att redaktionen kan lägga upp en liten alertbox som kommer upp första gången en användare loggar in inom ett visst tidsintervall, där valknapparna OK/Avbryt skulle innebära Läs artikel/Strunta i det?

Sådana rutor är vi surfare ju vana vid att snabbt ögna igenom och svara på, så det skulle inte vara alltför krävande för oss. Möjligen skulle man få stänga av dem om man ville.

Med tanke på de trevliga fototräffar som börjat dyka upp men som är svåra att sprida informatino om, kunde det också vara en idé att låta rutorna visas länsvis, så att säga.

Alternativet är att börja med medlemsbrev, men jag tror att väldigt många skulle ha den funktionen avstängd eftersom den pockar på uppmärksamhet när man vill ägna sig åt annat än Fotosidan. Tydligen finns det vissa som gör det! :)
 
Kan säkert vara på sin plats att väcka upp någon.

Däremot så kan jag för egen del i alla fall säga att det beror på att filmen måste knäppas slut och sedan skickas till framkallning. Kan ju ta ngn vecka för vissa. Realtidsleveransen är ju den stora fördelen med digitalkamera...

Men nu är det på G äntligen och jag tror och hoppas att vi kommer se en hel del alster på ingång på 13:15 sidan inom kort...
 
Nu var iofs 13:15-projektet bara ett exempel på information som inte når ut så bra. Det har gått över en vecka, själv fotade, framkallade och scannade jag till på onsdagen och då är jag nog ändå inte en av de mer hängivna fotograferna här (tänk bara på alla digitalfotografer - var är deras bilder?)

Men visst, det tillkommer säkert bilder till det albumet, säg att det blir fyra gånger så många (högt räknat) - 100 bidrag från 7.847 medlemmar.

Så visst finns det ett informationsproblem.
 
Jag tog del av informationen och hade planer på att deltaga och hade fundrat ut plats o sånt men när det var dags hade det hela fallit ur minnet och de ar försent..finns det medecin för bätte minne? får väl skärpa mig till den stora dagen i höst för jag tycker iden är bra..
 
Ja någon form av sådan Senaste Nytt info kan vara något. Om du menar en Pop-Up ruta så gillar vi inte sådana. Det är nästan alltid irriterande när sådana dyker upp oannonserat, men det finns andra sätt att lösa det på.

Jag skall fundera.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.