Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Osmaklig marknadsföring av Moderskeppet

Produkter
(logga in för att koppla)
Är det något som är osmakligt så är det väl den stackars kvinnan med uppblåsta läppar som ibland dyker upp i listen till höger. Minns lyckligtvis inte vad det är reklam för.
 
http://www.moderskeppet.se/brev/2009bonusavtal.html

Att i dessa kristider när vissa skor sig på andras bekostnad skoja om svågerpolitik, bonusar och fallskärmar visar på allt annat än gott omdöme. Att Fotosidan dessutom så oreserverat stödjer och bidrar till Moderskeppets marknadsföring (http://www.fotosidan.se/cldoc/30543.htm) är ytterligare en besk pastill i denna förmenta gottpåse.
Är det inte lite väl sent för ett aprilskämt nu?
 
Soc tog humorn?

Det hela beror naturligtvis på de nya a-kassa/soc-reglerna, för att få bidrag får man inte längre ha några värdefulla tillgångar.
 
Vår käre Tores åsikt är kanske att all marknadsföring är av ondo.
En uppfattning som är vida spridd bland befolkningen med "hjärtat till vänster".
Och visst, de som är offentliganställda kan helt glömma att intäkterna från det egna arbetet måste räcka till den egna lönen.
 
Stoooort tack går till trådskaparen!!
Nu spar jag 400 kr när jag beställer moderskepepts stora paket som består av 5 st dvd:er

Offtopic, Är det någon här som har använt sig av dessa dvd:er? Är nyfiken på lite feedback just om det är värt att köpa hela paketet!
 
Stoooort tack går till trådskaparen!!
Nu spar jag 400 kr när jag beställer moderskepepts stora paket som består av 5 st dvd:er

Offtopic, Är det någon här som har använt sig av dessa dvd:er? Är nyfiken på lite feedback just om det är värt att köpa hela paketet!

Skönhetsretuch DVD:n var grym i alla fall!
 
http://www.moderskeppet.se/brev/2009bonusavtal.html

Att i dessa kristider när vissa skor sig på andras bekostnad skoja om svågerpolitik, bonusar och fallskärmar visar på allt annat än gott omdöme. Att Fotosidan dessutom så oreserverat stödjer och bidrar till Moderskeppets marknadsföring (http://www.fotosidan.se/cldoc/30543.htm) är ytterligare en besk pastill i denna förmenta gottpåse.

Tack, köpte nyss det stora paketet och sparade 400 kr!
 
Skriv till Moderskeppet i stället. Detta är inte rätta forumet för att klaga på ett (mycket omtyckt) företag.

Tror att vaktmästaren menade att han, som de flesta av oss, tycker att annonsen var kul och ganska effektiv eftersom många nappade direkt- Ja, förutom trådskaparen förstås som tycks ha andra åsikter ;)
 
Nu är ju trådskaparen beteendevetare (enligt profilen) så tråden var nog bara ett experiment...
 
Han kanske skulle studera sig själv lite då och fundera över sina frustrationer, varför han skriver av sig på Fotosidan och om han riktar sitt missnöje åt rätt håll?
 
Det jag finner mest besvärande är att vissa (trådskaparen?), till synes helt utan grund, kastar skit på sk. höginkomsttagare. Man menar att de inte förtjänar dessa pengar. Wake-up-call: Någon har arbetat HÅRT för att komma dit de är. Om inte de själva så kanske deras föräldrar. Försakat säkert familjeliv, fritid, och annat. Dessutom bidrar höginkomsttagare mer till Sverige och dess välfärd än andra. Mer skatter rullar in till sådant som hjälper alla. Frågan är varför man inte istället hyllar höginkomsttagare? Alla vill ha mycket pengar. I sverige ska man dock smyga med det. I Sverige är det fult att lyckas. DET är synd! För Sverige och för folket!

Nej, jag är tyvärr inte själv en sk. höginkomsttagare.
 
Hahaha...fantastiskt vad vissa har mycket fritid dessa dagar. Det är synd att folk känner att de inte har vettigare saker att ägna sin tid åt än att komponera menlösa inlägg istället för att beställa kurserna och börja redigera bilder och ägna mer tid åt sin fotohobby :)

Underhållande tråd, helt klart.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.