ANNONS
Annons

Oseriös fototävling

Produkter
(logga in för att koppla)
marma skrev:
Menvafaaaaan

Det är ju uppenbart att tävlingen inte handlar om fotografen utan om att få in pengar till välgörande ändamål.

Nej, det hela arrangeras av företaget som tillverkar medicinen mot Aids .Hade det varit för WHO eller Noaks Ark så hade det varit en annan sak,men här gäller det att ge gratis bilder till ett läkemedelsbolag som tjänar på att sälja mer medicin, och nu får gratis bilder,

Det får i alla fall MIN MAGE att vända sig ut och in !!!!

Hur kan det kallas solidaritet om tävlinmgen anordnas av det företaget som tjänar pengar på att folk har Aids ? Och nu skall de få gratis bilder?

Detta handlar inte om solidaritet,utam att fotografen inte skall få slav-vilkor för sina bilder !

När skall fotografer respekteras som yrkesgrupp?

*suck*

"Skåningen" skrev:
marma skrev:
Menvafaaaaan

Det är ju uppenbart att tävlingen inte handlar om fotografen utan om att få in pengar till välgörande ändamål.

Nej, det hela arrangeras av företaget som tillverkar medicinen mot Aids .Hade det varit för WHO eller Noaks Ark så hade det varit en annan sak,men här gäller det att ge gratis bilder till ett läkemedelsbolag som tjänar på att sälja mer medicin, och nu får gratis bilder,

Precis! De kan ju istället ta pengar från den ofta gigantiska utdelningen till aktieägarna.
Eller varför inte från bugeten för lyxkonferenser, bjudresor och annan smörjning av läkarkåren.

"Skåningen" skrev:
Nej, det hela arrangeras av företaget som tillverkar medicinen mot Aids .Hade det varit för WHO eller Noaks Ark så hade det varit en annan sak,men här gäller det att ge gratis bilder till ett läkemedelsbolag som tjänar på att sälja mer medicin, och nu får gratis bilder

Så du tycker att det är fel att de ev. tjänar pengar på det. Men du vill ha mer pengar för att medverka?

Jag kan givetvis inte göra en total bedömning av läget. Men det kan nog ingen annan här heller. Läser man på sidan så går pengarna från de kalendrar de producerar till välgörande ändamål. Kanske är det så, kanske är det inte så.

När de slutar bete sig som om världen roterar runt dem och deras bilder?

Knäppa bilder kan ju vem som hellst
Ja! Vad är problemet? Det är ju helt självreglerande, tar man bättre bilder är man en bättre fotograf. Ingen utbildning, dyr kamera eller pengar kan ändra på det.

Senast ändrad:
"Skåningen" skrev:
Hur kan det kallas solidaritet om tävlinmgen anordnas av det företaget som tjänar pengar på att folk har Aids ? Och nu skall de få gratis bilder?

Detta handlar inte om solidaritet,utam att fotografen inte skall få slav-vilkor för sina bilder !

*suck*

Och när ska farmakologiindustrin få erkännande för att de hjälper sjuka?

marma skrev:

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------

När de slutar bete sig som om världen roterar runt dem och deras bilder?

Eller kanske när världen som roterar runt dem slutar att se på fotografer som några duktiga idioter som utan ersättning kan mjölkas på deras arbete för att användas av andra för att tjäna pengar.
Det är ju märkligt att tom folk här på FS inte ser det grundläggande problemet.

Hades skrev:
Eller kanske när världen som roterar runt dem slutar att se på fotografer som några duktiga idioter som utan ersättning kan mjölkas på deras arbete för att användas av andra för att tjäna pengar.
Klart det finns en massa människor som utnyttjar det faktum att många vill bli publicerade, alt. hoppas att de inte märker att de blivit det. Det är aldrig rätt. Men en sån här tävling kan man ju likna vid en "slogan"-tävling. Reglerna är ju tillgängliga. Och ingen tvingar någon att vara med.

Men framförallt skiljer sig tävlingen (vad jag förstår på beskrivningen här i tråden) från en ren fototävling på så sätt att fotografierna inte är huvudsaken.

Det är ju märkligt att tom folk här på FS inte ser det grundläggande problemet.
Ja. Det vore mycket bättre om alla tyckte lika. Då blir det ju så lätt att veta vem som har rätt ...

"Skåningen" skrev:
Jag är mer besviken på att tidningen Foto tog in annonsen då jag anser att den är att spotta fotografer i ansiktet.

Men det verkar i mina ögon att annonsintäkter går före rättvisan.

De har reklam för Hänt Bild också, vilket är ganska lyckat då de flesta fotografer ser ner på den typen av tidningar :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar