Annons

Oseriös fotograf - vart vänder man sig?

Produkter
(logga in för att koppla)
och www.blixtfoto.se i Dalarna levererar inte ens några bilder!

6 MÅNADER efter bröllopsfotografering fanns ännu inga bilder till brudparet. Medhjälparfotografen har NU skickat de han hade via mail till dom.

I vårt fall kontaktade jag Konsumentverket i Göteborg som sa att vi skulle skriva ett brev till fotografen att han fick 5 dagar på sig att leverera bilderna som togs på bröllopet annars skulle vi vända oss till ARN.

Till ARN skulle vi skriva en redogörelse och bifoga avtal alt all mailkorrespondens som varit före bröllopsfotograferingen.

Fortsättning följer för vår del. Hoppas du får rätsida på ditt problem.

[email protected]??? ringde det inga varningsklockor alls?

/Maverick

...Jag har svårt att förstå att folk inte har insikten i att ett lägre pris kommer påverka resultatet i en eller annan form när vi pratar tjänster. Skulle vi köpa en bil så är det fullständigt självklart men inte när vi köper tjänster.

/Maverick
För mig är egagemang den kvalitén man har på sin arbetsinsats, inte antalet timmar. Självklart kommer resultatet bli sämre med mindre tid. Är man duktig och tar betalt för det men ändå inte levererar en bra retuchering, trots 2 timmars arbete, så är man ju knappast engagerad.
Hoppas att du inte ser det som riktat till dig som person, utan till uttrycket som sådant.

För mig är egagemang den kvalitén man har på sin arbetsinsats, inte antalet timmar. Självklart kommer resultatet bli sämre med mindre tid. Är man duktig och tar betalt för det men ändå inte levererar en bra retuchering, trots 2 timmars arbete, så är man ju knappast engagerad.
Hoppas att du inte ser det som riktat till dig som person, utan till uttrycket som sådant.

Det är lugnt. Men jag tror att många som får för dåligt betalt helt enkelt inte orkar engagera sig. För om jag kommer till den punkten att jag anser att resultatet inte kan bli bra på grund av för dåligt med tid så slutar jag också engagera mig. Kunden är ju i det fallet heller inte intresserad av nått annat än att betala så lite som möjligt. Det mest riktiga hade kanske varit att tacka nej till kunden men det är lätt att säga när det inte gäller en själv eller att man själv är beroende av intäkterna.

När jag tittar på de priser som företaget har som nämnts som dåligt exempel så kan jag tycka att de ligger precis för lågt för att det ska vara hållbart ekonomiskt. Nu ska jag inte säga att de är oengagerade. Men med de priserna är det inte otroligt att de har massor av bokningar och istället får för mycket att göra. Som det dessutom är dålig lönsamhet på, och då dalar kvalitén som ett brev utanför postlådan.

/Maverick

Så kan man inte riktigt se på saken. Det är många äldre företag som kör med gratisadressen. Det finns ju för tusan företag som inte ens har en dator =D

Lite hårddraget är det naturligtvis, men jag tycker absolut att man kan se det på det viset. I synnerhet när vi talar om fotografer som är en yrkesgrupp som har problem med sitt anseende. Nämnda företag har en .se domän och det är inget annat än lathet att inte fixa egna mailadresser.

En hotmail-adress är nått jag förväntar mig av en svartarbetande målare eller nått.

/Maverick

Lite hårddraget är det naturligtvis, men jag tycker absolut att man kan se det på det viset. I synnerhet när vi talar om fotografer som är en yrkesgrupp som har problem med sitt anseende. Nämnda företag har en .se domän och det är inget annat än lathet att inte fixa egna mailadresser.

En hotmail-adress är nått jag förväntar mig av en svartarbetande målare eller nått.

/Maverick

Jag förstår hur du tänker,och i det här fallet beror det nog bara på lathet =)

ang blixtfoto.se

Varför lägger man ut en sån här bild i sitt bröllopsgalleri?
Som en varning till kunder kanske ;)

http://www.blixtfoto.se/simpleviewer/brollop/photos/019.jpg

Ja jag vet inte hur dom tänkte.....men bilden du hänvisar till är på min son och hans fru.
Om jag minns rätt så var det så att fotografen skulle starta firma och erbjöd lägre pris.....
Väldigt ledsamt är det iallafall. Nåja, jag har gjort ett fint album till dom men de andra bilderna var ju speciella (eller skulle varit) Konstigt nog finns ändå 3 st bilder på dom i hans galleri......varför???

Och nu har dom ju via fått ett gäng bilder från hjälpfotografen....jag har inte sett dom ännu men det var ju bättre än inget.

Ursäkta Sara att jag hoppade in i din tråd!

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar