Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Orginalbatteri till D700/D300 för 80kr

Produkter
(logga in för att koppla)
Någon som testat detta? verkar vara orginalbatteri om man ska tro säljaren

http://cgi.ebay.com/ORIGINAL-NIKON-...|240:1318|301:0|293:1|294:50#ebayphotohosting

Ta en kik till innan du bestämmer dig :)

Säljaren har endast ett omdömme som säljare. De andra omdömen har han fått genom att köpa krafs från andra kineser för 0.99 dollar / stycket. Kombinera detta med att det säljs mycket kopior (och även en del rena piratkopior, dvs när man inte ens skriver att det är tredjeparts tillbehör) från HK så finns det all anledning till att vara lite skeptisk.
 
Dessutom saknar batteriet den tryckta loggan som sitter på Nikonbatterier på ovansidan.
 
Skulle nog vilja påstå att får du någon vara överhuvudtaget så får du skräp.

Och visst är batterier dyra men frågan är väl om jag vill riskera att stoppa i ett billigt piratbatteri i min D300 eller D700 som kostat 13.000 eller 23.000. Eller ens sätta det i laddaren.

För vem vet vad en dålig battericell som pajar ställer till med. Är det en original som gör det eller en som är köpt över disk kan jag alltid räkna med att jag vet vem som betalar skadan på kameran.
 
Någon som testat detta? verkar vara orginalbatteri om man ska tro säljaren

Verkar en affär för bra för att vara sann så är den mest troligt det.
Det är extremt ovanligt med riktiga klipp på nya varor som saluförs på ebay skulle jag hävda.

Sedan går det ju att köpa billigare där än i Sverige, men inte så mycket billigare :)

//Kjell
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.