Galaxens President
Avslutat medlemskap
Hur ska man bära sig åt för att hålla ordning i en klubblokal och i vilken utsträckning skall man tolerera oordning?
Fotointresserade består som säkert är bekant av olika typer emellan följande ytterligheter:
Fotointresserade består som säkert är bekant av olika typer emellan följande ytterligheter:
- En del är skräpsamlande bohemer som skall lida för konsten ;-) och inte stör sig alls ifall allt är i en enda röra.
- Andra är analfixerade perfektionister som skall ha allt på sin plats och jagar dammkorn med ett modifierat acroskop med extra förstoringslinser.
[/list=1]
Jag har personligen störning nummer två och förfasas över att klubbens lokal är i sämre skick för varje gång jag besöker den. Och tappar initialt inspirationen helt när jag kommer in i lokalen och får kämpa mig tillbaka under de första timmarna av varje session.
Jag är lycklig ägare till två förstoringsapparater som tar de format jag använder men egen lokal är inte ekonomiskt/praktiskt möjligt i dagsläget.
Hur löste man sådant här på den gamla goda tiden när fotoklubbslivet var mer blomstrande?
Någon som har några tipps/reflektioner från liknande erfarenheter (kanske från annat föreningsliv)?