Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Optik till EOS 350D
- Trådstartare roding
- Start datum
RolandM
Aktiv medlem
roding skrev:
Vad kan man köpa för optik till en EOS 350D som bättre alternativ till den Canon 18-55 lins som följer med?
Tycker den verkar vara lite klen och oskarp för att få ut någon egentlig nytta av alla 8 mpixlar...
Canon EF-24-105/4 L IS USM skarpare och stabilare vid handhållen fotografering. Canon EF-17-40/L USM är skarpt,vilket även Canon EF 24-70/2,8 L är. Som budgetalternativ vid porträttfoto finns Canon EF 50/1,8. På telesidan finns Canon 70-200/2,8L IS USM som är stabil och skarpt.
Visserligen kostar dessa objektiv en slant, men det tekniska resultatet är bättre än med den till Canon EOS 350D bipackade objektivet EF-s 18-55. Dock vill jag minnas att jag har tagit riktigt skarpa bilder med detta objektiv nedbländat till bländare 8. Sedan gäller det att kunna hålla kameran still ochh inte darra på händerna, vilket en bildstabilisering i form av optisk stabiliseringssystem eller stativ löser. Andra faktorer som spelar in är vald slutartid. Ju kortare slutartid, desto lättare att få skarpa bilder.
Sedan återstår frågan vad du i huvudsak fotograferar och med vilka slutartider och bländarval?
l-malmqvist
Aktiv medlem
Om 24-105 IS är föreslaget så skulle jag hellre rekommendera 17-85 IS. Bra vidvinkel på 350D och billigare.
thundercat
Aktiv medlem
Har du inte mycket pengar vill jag slå ett slag för 28-105 3,5-4,5 II USM!
Köper du det begagnat kostar det inte mycket pengar, men du får en schysst zoom för pengarna
Är du beroende av vidvinkel är det dock kanske inte det bästa valet...
Köper du det begagnat kostar det inte mycket pengar, men du får en schysst zoom för pengarna
Är du beroende av vidvinkel är det dock kanske inte det bästa valet...