Annons

optik till en digital konika minolta

Produkter
(logga in för att koppla)

lacrits68

Aktiv medlem
hej!

är lite nyfiken. är det någom som är insatt hur bra kvalite är det på K&M optiken+ Om man då jämför med tex canon&nikon!

verkar vara "rätt kurs" vad som kommer till priser och kamera husen har fåt bra kritik!

eller vet någon en bra sajt/forum var som diskuteras K&M?

--J--

Om du har intentionerna att skaffa dig ett mycket stort system med dyr, fin optik med hög mekanisk kvalite & superkänsla så är nog C eller N ett bättre val.

Själv så valde jag KM då jag inte har dom intentionerna & inte har ngt intresse av att hosta upp 2-3 ggr så mycket pengar för ett objektiv bara för att få fram nån speciell känsla, den optiska biten skiljer oftast oerhört lite om man väljer rätt & ibland kan det till & med vara så att en billigare pirat optiskt sett är bättre än en dyr märkesoptik.

KM har så det räcker till mig & det dom inte har hittar jag hos piraterna. Den optiska kvaliten på de KMobjektiv som finns är inte heller på något sätt sämre än C & N-optik i samma prisklass. Det är mer från fall till fall vilken som är bättre än den andra.

För övrigt så tillverkar Tamron en del optik med KM:s namn på.

//Larsa

Allt handlar ju om vilken nivå på optik vi snackar om. Köper du SSM-objektiven så håller de sig mycket väl i jämförelse med allt annat på småbildsmarknaden. Egentligen är väl all G-optik väldigt gedigen, men kostar därefter...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar