Annons

Opteka batterigrepp för 350D

Produkter
(logga in för att koppla)
TheJaff skrev:
Någon i Sundsvall som vill gå ihop och beställa det här greppet från Amazon för att dela på frakten?

Frakt till europa baserat på ordersumman:

$0.00 to $50.00 $24.95
$50.01 to $100.00 $29.95
$100.01 to $200.00 $34.95
$200.01 to $300.00 $44.95
$300.01 to $500.00 $49.95

Ni som har beställt ett st grepp + $30 frakt = $89, är det inkl. moms + skatt eller whatnot eller kan det tillkomma nåt mer om man har "otur"?

Bor inte i Sundsvall, men vill gärna vara med ändå, och i så fall vill jag nog ha en http://www.amazon.com/gp/product/B0...f=pd_bbs_3/104-0237538-5628751?_encoding=UTF8 också :)

(Malmö)
 
Beställt!

2 st 350D-batterigrepp
1 st Canon EF 50mm/1.8 II
1 st frakt

~1800kr

Inte helt fel måste jag säga, hade nästan tänkt att beställa 50mm:arn från Cyberphoto, skulle ha gått på 1250 kr bara den!

Nåja har ju inte grejerna i handen än iofs.
 
jag är riktigt sugen men nu hinner jag inte köpa ett tills jag åke rpå långresa... tror ni man kan hitta detta i singapore eller i kuala lumpur ? (vad jag hört skall kuala vara mkt billigare numera då singapores priser ligger i höjd med svenska)
 
Nä 300v och 300d har inte samma grepp. Åtminstonde hade dom inte det när jag hade en 300d. Batterigreppet till 300d kostade ju typ 2000kr...
 
sjohan skrev:
Nä 300v och 300d har inte samma grepp. Åtminstonde hade dom inte det när jag hade en 300d. Batterigreppet till 300d kostade ju typ 2000kr...

Det är åtminstone samma trådlutlösare till dessa kameror. Jag köpte min kamera för 2 år sedan och det var brist på sådana när jag skulle köpa min. Tack för informationen, då vet jag att när jag byter till digitalt så måste jag köpa nytt batterigrepp. Hoppas blixten och objektiven fortfarande går att använda den dag jag byter.

/Mikael
 
mike islandman skrev:
Det är åtminstone samma trådlutlösare till dessa kameror. Jag köpte min kamera för 2 år sedan och det var brist på sådana när jag skulle köpa min. Tack för informationen, då vet jag att när jag byter till digitalt så måste jag köpa nytt batterigrepp. Hoppas blixten och objektiven fortfarande går att använda den dag jag byter.

/Mikael

Det är ganska stor skillnad på extragrepp och trådutlösaren.

Extragreppet är oftast gjort bara för att passa en enda kamera modell, för att tillverkaren ska kunna tjäna pengar även på tillbehörs biten. Trådutlösaren till 300 passar även till 350d och troligen fler modeller än så. IR-utlösaren ar också samma till både 300-350d.

Mitt extragrepp kostade mig 1300:- priset kommer säkert att sjunka till 5-600:- när det kommer en ny kamera modell. Om jag inte minns helt fel så sjönk priset på extragreppet till 300 när när 350d kom.
 
Idag kom mitt batterigrepp. Det kom till min lokala ICA-affär, och var bara att hämta där. 10 dagar inklusive två helger,tog det, om jag inte räknar fel. Tullen hade inte öppnat det, så förhoppningsvis blir det inga ytterligare kostnader.
Det kändes bättre än jag väntade mig. Tungt och gediget, med perfekt passform. Kameran blev betydligt skönare att hålla i.
 
Jag fick mitt batterigrepp igår. 3-4 arbetsdagar från USA är inte illa. Min uppfattning hitills:

Solitt och bra känsla. Bra gummi-grepp. Alla knapparna/hjulet däremot känns inte som de är av samma kvalitet som kamerans. Det spelar ingen större roll dock. Avtryckarn sitter, som jag läst innan, lite djupare i plasten vilket kan vara lite störande. Halvnertrycket är inte speciellt väl markerat, knappt alls skulle jag säga. Men för mig som har AF på AE-lock-knappen så spelar det ingen roll. Fullt nertryckt läge är också mycket svårare att veta vart det ligger, men det gör eg. bara att man blir stadigare på handen faktiskt. Lite ovant att man måste lyfta kameran högre i porträttläge eftersom sökaren hamnar så långt ner, man får träna armarna lite mer helt enkelt :)

Jag har ganska små händer, för att vara kille åtminstone, och för mig så förbättras inte greppet i vanligt läge. Kan tänka mig att handremmen förbättrar det avsevärt.

Jag kommer nog inte att använda greppet så mkt när jag tex har den lilla 50/1.8:an på men med större objektiv/blixt eller då jag behöver batteritiden får det nog användning. Samt självklart om man ska fota mycket i porträttläge.

Slutsats: helt klart nöjd med köpet för endast 500kr. Skulle nog inte köpa orginalgreppet för ~1300kr dock.

PS. Rekommenderar dessutom den roliga lilla 50/1.8 II som man får för 600kr från Amazon.com.
 
En liten bifråga: Jag var inne på amazon och försökte beställa batterigreppet plus ett objektiv. Av någon anledning gick det inte att beställa objektivet. Förstod inte varför. Någon som vet?
 
janne_j skrev:
En liten bifråga: Jag var inne på amazon och försökte beställa batterigreppet plus ett objektiv. Av någon anledning gick det inte att beställa objektivet. Förstod inte varför. Någon som vet?
Hmm knepigt att objektivet inte gick att beställa, kanske var från en viss "ogiltig" leverantör? Själv beställde jag ju ett Canon 50mm och det gick utan problem, skickades från samma leverantör som batterigreppet.

Dock så gick det inte att beställa Canons Hand-strap E1.
 
Har jag supit helt, eller ser inte batterigreppet lite konstigt ut på bilden på amazon? Är inte hela pelaren som man stoppar in i kameran fel vriden...
 
Det finns ingen risk då att elektroniken i kameran störs av kopian så att inte garantin gäller om något händer med den och man måste lämna in den för lagning? Jag känner mig fundersam när det gäller kopior av den anledningen, men jag kanske är överdrivet försiktig?

:: Susanne ::
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.