Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Opteka batterigrepp för 350D

Produkter
(logga in för att koppla)
David skrev:
I have had the Canon Rebel XT for about 6 months now, and after a recommendation from a friend, I searched Amazon for the BG-E3 and I came across this one that was less than half the price of the Canon Original. Comparing this one to my friend's Canon BG-E3, they look, feel, and work exactly alike, they even have the same icons next to the buttons, making me suspect that this was made in the same factory as Canon's. The only thing missing was the Canon logo. Makes you think how much Canon is really making on accessories. Bottom Line: Great grip at an unbelievable price.

Verkar bra. :) Fick 5 av 5 stjärnor. Men, man kanske inte kan gå på endast en recension iofs.
 
Ser man på hans andra recentioner verkar han ha en förkärlek till 5/5 (ngn 1/5 och ngn 4/5 annars bara 5/5) så jag tror inte jag skulle lite fullt på honom.
 
Jag beställde just ett sånt från Amazon. Det blev 687:- med frakt. Beräknad leverans 23 Februari. Spännande att se hur det är.
 
Petlan skrev:
Jag beställde just ett sånt från Amazon. Det blev 687:- med frakt. Beräknad leverans 23 Februaerari. Spännande att se hur det är.
Kanon. Skriv här och rapportera gärna sen. Det var alltså från amerikanska Amazon antar jag? Ingen risk att tull eller andra dolda avgifter tillkommer?
 
Har jag otur får jag betala tull. Men det visar sig väl då. Jag skriver här när jag fått det, och berättar.
 
Jag beställde Optekagreppet via länken i första inlägget i onsdags, paketet levererades i fredags morse med UPS! Den höga fraktavgiften till Europa, 30 USD, kan väl därmed anses vara motiverad. Greppet passar utmärkt, levererades med hållare för både AA-celler och originalbatterier. Såvitt jag förstår och kan bedöma är den enda skillnaden mot Canons grepp att Canonlogon saknas. Jag är helnöjd.
 
Omkring 680 kr stämmer gott. När man lägger beställningen ser man bara att frakten kostar 30 USD , efter beställningen kommer ett mail där lev. beräknas inom 2 veckor. Därefter kommer ett meddelande när paketet hämtats upp av UPS, i meddelandet finns en länk till paketspårningen.
 
F Korv skrev:
Jag beställde Optekagreppet via länken i första inlägget i onsdags, paketet levererades i fredags morse med UPS!
Då finns det hopp om att jag får mitt snabbare är beräknat. Vad valde du för transportalternativ? Jag har Standard, och det ska ta uppemot två veckor enligt Amazon. Min fraktkostnad är $30, så det borde ju vara samma transportsätt som du valde antar jag?
Jag var nyss inne på mitt konto för att se om det skulle gå att ändra, men ordern är redan behandlad och går inte att ändra längre. Snabba ryck..
 
Jag kom på att jag har en till fråga till Jan Johansson.
Hur går leveransen till? Kommer UPS hem till dörren, och ringer dom först i såfall?
 
Petlan skrev:
Jag kom på att jag har en till fråga till Jan Johansson.
Hur går leveransen till? Kommer UPS hem till dörren, och ringer dom först i såfall?

Jag fick en leverans från 3COM med UPS för en dryg månad sen, och då dök de bara upp. Sen låg det en lapp (el same) i brevlådan med telefonnumret till budfirman som sköter leveranserna här uppe i obygden.
 
Vad jag kommer ihåg valde jag inget leveransalternativ, jag såg iaf inga valmöjligheter.

Mitt paket levererades som UPS Express. I mitt fall innebar det att paketet ankom Landvetter flygplats 09.50 och levererades till min dörr 11.32 (ca 4 mil från Landvetter).
UPS ringer inte och föranmäler, om ingen kan ta emot paketet lämnas en info-lapp med ett tel.nr man kan ringa. Förmodligen försöker man då leverera nästa dag, men som mottagare kan man kontakta UPS och ändra leveransadress (dvs ställa om leveransen till jobbet t ex)

MEN: då jag inte (medvetet iaf) valt ngt leveransalternativ kanske jag bara har haft en oförblommerad tur ;-)
 
F Korv skrev:
Mitt paket levererades som UPS Express. I mitt fall innebar det att paketet ankom Landvetter flygplats 09.50 och levererades till min dörr 11.32 (ca 4 mil från Landvetter).
UPS ringer inte och föranmäler, om ingen kan ta emot paketet lämnas en info-lapp med ett tel.nr man kan ringa. Förmodligen försöker man då leverera nästa dag, men som mottagare kan man kontakta UPS och ändra leveransadress (dvs ställa om leveransen till jobbet t ex)

MEN: då jag inte (medvetet iaf) valt ngt leveransalternativ kanske jag bara har haft en oförblommerad tur ;-)

Låter ju väldigt likt mina erfarenheter av UPS det där. :)
 
Någon i Sundsvall som vill gå ihop och beställa det här greppet från Amazon för att dela på frakten?

Frakt till europa baserat på ordersumman:

$0.00 to $50.00 $24.95
$50.01 to $100.00 $29.95
$100.01 to $200.00 $34.95
$200.01 to $300.00 $44.95
$300.01 to $500.00 $49.95

Ni som har beställt ett st grepp + $30 frakt = $89, är det inkl. moms + skatt eller whatnot eller kan det tillkomma nåt mer om man har "otur"?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.