Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Online lab med online lagring. (för efterbeställning)

Produkter
(logga in för att koppla)

jolsson

Aktiv medlem
Hej!
Jag har fotat en föreställning för en skolklass, och såklart vill alla (dem + mamma + farfar... osv) ha bilder. För att jag inte ska behöva sitta och ta beställningar på alla, så kom jag på att det finns ju online lab som man kan lagra bilder på, så att andra kan beställa dem.

Men mitt sökande har inte givit något, så jag undrar om ni vet något bra lab som erbjuder denna tjänst.

MVH/Johannes

Jag har för mig att Fotolabo har nått liknande som dom kallar "Fotolabo album".
Jag har dock inte använt så jag kan inte uttala mig om hur det funkar. Deras bilder brukar dock bli bra.

Greven

Jag har inte hittat något än...

Om jag förstå dig rätt så menar Du att man kan ladda upp bilderna på labbets hemsida och bestämma priset för bilderna sedan kan dina "kunder" beställa bilder och labbet sköter leverans och fakturering m.m.
Så får du betalt av labbet i efterskott.
Jag har inte hittat någon sådan tjänst i Sverige(finns ett antal i bla USA) ännu...har hört att det e.v. är på gång

Non profit

Jag kommer inte att ta betalt för detta jobbet, utan vill bara slippa att ta alla beställningar... Om bilderna ligger online, så kan folk köpa de dem vill...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar