Annons

Omdöme om Silky Pix Studio Developer Pro 6

Produkter
(logga in för att koppla)

Rolandsk

Aktiv medlem
Hej, Jag undrar om någon har erfarenhet av rawkonverteraren Silky Pix Studio Pro 6. Den ska vara bra har jag hört. Jag har en Panasonic Lumix Fz200 som andra kamera och den ska fungera till den. Tacksam för lite info/tips. //Roland

Det är länge sedan jag körde Silkypix och man hör inte mycket om det då Lightroom dominerar så stort. Men det jag vet att jag gillade var att Silkypix renderade väldigt mycket bättre preview-bilder i applikationen när man arbetade med bilderna än Lightroom. Märkligt nog tog det ganska länge innan Lightroom lyfte sig och det dröjde ända till version 3.x när jag tyckte att det blev hyfsat.

Det konstiga var ju att Adobe faktiskt köpte upp den snabbt växande danska konkurrenten Pixmantec i ett fientligt övertagande bara för att få bort deras populära för Adobe hotfullt framgångsrika proddukter från marknaden. Även RawShooter hade en bra mycket bättre preview-rendering än de tidiage versionerna av Lightroom, så det hade ju kunnat lära sig ett och annat av dessa men det verkar inte som om det skedde, för det var ju inte därför uppköpet skedde.

Nu blir jag ju nästan lite sugen på att kolla hur Silkypix ser ut idag även om jag i princip är väldigt nöjd med Lightroom som det ser ut idag. Det har ju skett mycket under de år som gått.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto