Phototrigger
Aktiv medlem
Vad rekommenderar ni numera?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Installerat det (också).Själv är jag mycket nöjd med digiKam (www.digikam.org).
Vad saknar du med Lightroom?Vad rekommenderar ni numera?
Har du hunnit prova det också? Kunde vara intressant att höra vad någon som är van vid LR tycker om digiKam (förutom att det säkert finns en viss omlärningströskel). Är det någon viktig funktion som är mycket bättre i det ena eller andra programmet?Installerat det (också).
Helt flyktigt bara.Har du hunnit prova det också?
Eftersom jag bara testat i typ 5 min kan jag inte svara på det, men spontant känns Darktable närmare då det är uppbyggt på ett liknande sätt som Lr och därför känns mer bekant.Är det någon viktig funktion som är mycket bättre i det ena eller andra programmet?
Det låter rimligt. Jag har också prövat darktable men tyckte att det var lite mindre intuitivt och svårare att komma igång med jämfört med digiKam. Men om darktable och Lightroom är uppbyggda på ungefär samma sätt så är det ju helt rimligt att tröskeln blir lägre om man växlar mellan dem. Jag har inte använt Lightroom.spontant känns Darktable närmare då det är uppbyggt på ett liknande sätt som Lr och därför känns mer bekant.