Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Om du fick fotografera en händelse...

Produkter
(logga in för att koppla)
En chef på någon av de mest skandalkåta tidningarna i England skulle jag vilja fotografera när denne gör sitt livs pinsammaste misstag!

EDIT : UTAN minneskort i kameran, denne skulle få oroa sig i onödan över eventuell publicering.

/ Kenneth
 
Senast ändrad:
Utan tvekan skulle jag spendera ett par veckor vid en flygödlekoloni där ödlorna flyger omkring med vingspann upp till 12 meter. Nedanför klippan går stora teropoder (enstaka Tyrranosaurus och Allosaurasar med flockar av små knähöga Compsognathus som försöker sno åt sig småbitar av nedfallande ägg (som måste vägt flera kilo styck) och eventuellt olycksaliga ödleungar).

Med lite tur lyckas jag också plåta kringflygande trollsländor med 70 cm mellan vingspetsarna. I palmerna klättrar också tidiga fåglar omkring med näbbarna fulla av arga tänder som de använder när de kalasar på decimeter stora knott och myggor. Japp, jag har Mygga på mig, en masse. =))

Allt det här för måååånga miljoner år sedan.
 
George W Bush:s födsel.
För att få reda på vad som gick så snett så snett med den mannens hjärna...
 
En..

..bild på den första utomjordingen som sätter sin fot på jorden. Går ju nu och väntar..med d200:an i påslaget läge.
 
Jag skulle vilja få en timme solo med den blivande statsministern, skjutsa runt denne i bil och plåta på alla möjliga ställen.
 
Svårt att välja bland alla vingslag i historien, men...

Jag skulle kunna tänka mig att närvara vid Kristian II:s middagsbjudning inför Stockholms blodbad. Att fånga minen på "gästerna" när han låser dörrarna och kungör sin "hämnd", biskops Brasks pillemariska uppsyn när han sprättar upp sigillet med brasklappen i och kanske framför allt Kristians fundersamma blick när Brask börjar pillra på sigillet.

En annan situation som jag skulle kunna tänka mig är när kung Birger Magnusson låser in sina bröder vid Nyköpings gästabud och hans nöjda min när han vrider om nyckeln.
 
Första fotografiet

Jag skulle vilja ta en bild på Nicéphore Niepce, eller vem det nu var, när han tagit det första fotografiet och ser att lyckats.
 
Då skulle det nog bli Boston den 16 december 1773 och Philadelphia den 4 juli 3 år efter.

Två viktiga milstenar i ett händelseförlopp som förändrat världen radikalt och betytt mycket för utvecklingen av demokrati, yttrandefrihet, religionsfrihet etc.
 
Det hade varit intressant att fånga ansiktsutrycket när Apollo 11:as besättning för första gången öppnar dörren till månlandaren efter den lyckade landningen på månen och möts av min fotoblixt där jag står nedanför fotsteget.

"Fotosidans fotograf, först på plats och mötte när Armstrong och Aldrin tog de första stegen på månen"
 
Det finns jättemycket som har hänt i historien som skulle varit intressant att fota, så det är svårt att välja. Om jag håller mig till mitt närområde skulle jag gärna fotograferat Loholms borg innan den raserades och Gräfsnäs slott i sin prakts dagar.
 
gesoulis skrev:
George W Bush:s födsel.
För att få reda på vad som gick så snett så snett med den mannens hjärna...

Hans mamma tryckte så hårt på sjukhuset så han flög in i väggen med huvudet före.

Jag skulle vilja fota universums skapelse.
Bin Ladin kanske?

Mvh Markus
 
Finns så många händelser och personer, men just nu känns det som att Stalin på dödsbädden skulle kunna vara en skön situation att föreviga.
Han om någon har en hel del människor på sitt samvete. Undrar om man funderade på ifall ha skulle möta alla dessa själar på andra sidan? Vad är hans förklaring till det han gjorde?
 
Då vill jag föreviga Jesus om han fanns och i så fall när/om han gick på vattnet, flög upp i himlen, fixade käk åt tusentals människor av några fiskar eller helade sjuklingar. Eller så skulle jag vilja ta en bild på min egen födelse! =)
 
Jag skulle vilja ha en bild av när fotosidans grundare utropar ett EUREKA!, vi startar fotosidan.se!

Nej, skämt åt sido, något som vore spännande vore vardagsbilder från den moderna människans olika tidsåldrar, från stenålder och framåt. Kanske ännu tidigare, när Lucy och hennes fränder vandrade på afrikas savaner..

/Micha
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.