Annons

Om blixt

Produkter
(logga in för att koppla)

Taka

Aktiv medlem
Jepp, visst finns det en del trådar om detta redan, men.

Jag söker en enkel blixt som jag kan köra när jag kör i manuellt läge på kameran, jag vill även kunna köra den med en sådan där kabel så att man kan rikta den från olika håll. Jag har inte tänkt mig någon avancerad funktion utan det jag vill ha är att den i princip skall fungera som den inbyggda blixten, dvs. blixtra till en gång per exponering. Med andra ord, en blixt som endast behöver fungera lika enkelt som den inbyggda blixten men med möjlighet till att köra på en kabel så att man kan rikta den med vänsterhanden när man skjuter av kameran med högerhanden.

Vad söker jag?

Och är SB-800 värd priset just nu? (Kommer dock att köpa i 800 i framtiden)
 
Den inbyggda blixten är inte enkel utan använder precis samma komplicerade mätmekanism som externa blixtar.

Kommer du ändå att köpa en SB-800 är det väl mest ekonomiskt att göra det nu på en gång?
 
Förstår inte riktigt varför du startar en tråd om att köpa värsta blixten till Nikon oavsett pris och en om att hitta en billig blixt till Nikon?

SB800 brukar ju av Nikonfolket kallas riktigt prisvärd. Speciellt i jämförelse med Canons 580 som är dyrare och Canons flaggskepp.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.