Annons

Om att ladda bilder i albumet

Produkter
(logga in för att koppla)

Valtsu

Aktiv medlem
Hej!

Jag är ny här på Fotosidan och undrar på några saker. Finns det några begränsningar med att ladda bilder för kritik, annat än 1/vecka? Jag menar att finns det något visst pixelmått och KB storlek inom vilka bilden skall rymmas i?

Sidan (Fotosidan.se) verkar väldigt bra och här tycks finnas en hel del otrologt fina fotografier! Vi skall se i vilket skede jag vågar lägga några av mina bilder för kritik ;)

mvh Valtteri
 
Max 1024x1024 pixlar och 250kB. Allt står på uppladdningssidan. Välkommen till Fotosidan :)

Du behöver inte vänta med att lägga upp bilder. Upp med dom bara. Vi är snälla när vi kommenterar :)
 
Tack och tack för informationen. Jag försökte hitta först själv men hittade inte.

mvh Valtteri
 
Redaktionen rekommenderar dock att ladda upp bilden i max 600 px (bredd eller höjd) eftersom du då slipper få din bild automatkomprimerad. Är bilden större så kommer den "första" bilden som visas i alla översikter att vara automatiskt komprimerad (men ditt original kan visas via ett förstoringsglaslänk) och den komprimeringen är inte jättebra utan kan bli ganska ful.
 
Kan ju passa på att fråga i denna tråden när ämnet ändå är uppe... jag brukar skala ner mina bilder till max 1024x1024 och sedan justera komprimeringsgraden så att de blir så bra kvalitet som möjligt men ändå ryms inom de 250 kb:en. Hur gör ni andra?

/Hasse
 
Hasse_H skrev:
Kan ju passa på att fråga i denna tråden när ämnet ändå är uppe... jag brukar skala ner mina bilder till max 1024x1024 och sedan justera komprimeringsgraden så att de blir så bra kvalitet som möjligt men ändå ryms inom de 250 kb:en. Hur gör ni andra?

/Hasse

Jag laddar upp mina bilder i 600 pixlar på långsidan. Då slipper man att bilden förlorar kvalité i den automatiska förminskningen och bilden går även att betrakta utan att man behöver scrolla upp och ner. Dessutom slipper man komprimera bilden allt för mycket för att rymmas inom 250 kb.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.