Annons

Om att belysa bakgrunden

Produkter
(logga in för att koppla)

Kajsa220

Aktiv medlem
Jag har Elinchrome D-lite (2+4) studiopaket. På den ena blixten har jag en stor oval softbox och på den andra ett paraply. Jag har oxå en stor oval reflexskärm.

Jag behöver akut något att belysa bakgrunden med. Finns det något som funkar en liten tid? För eg behöver jag kanske köpa en blixt till????? Och en snoot?

Tacksam för tips......
 
Jag har Elinchrome D-lite (2+4) studiopaket. På den ena blixten har jag en stor oval softbox och på den andra ett paraply. Jag har oxå en stor oval reflexskärm.

Jag behöver akut något att belysa bakgrunden med. Finns det något som funkar en liten tid? För eg behöver jag kanske köpa en blixt till????? Och en snoot?

Tacksam för tips......

Vilken ljussättning vill du ha på bilden? Du kan ju köra en clamshell-liknande ljussättning med softboxen och reflexskärmen, sen belysa bakgrunden med den andra blixten.

Det finns ju massor med ljussättningar för att ljussätta modellen med bara en blixt, men det beror som sagt på vilket ljus du gillar.
 
Tack för svar.....ska googla på clamshell.....
Jag tycker om när det är ett ganska markerat ljusområde bakom modellen.
 
Tack för svar.....ska googla på clamshell.....
Jag tycker om när det är ett ganska markerat ljusområde bakom modellen.
Även en reflector eller snoot är ett billigt tillbehör för att belysa din bakgrund med hjälp av din andra blixt. Och behåll en blixt och reflexskärm på modellen. Går att få riktigt bra ljus med en blixt och reflexskärm på modellen.
 
Tack för svar.....ska googla på clamshell.....
Jag tycker om när det är ett ganska markerat ljusområde bakom modellen.

En sak som funkar är då en blixt snett bakom modellen, och ett paraply framifrån, samt inte allt för stort avstånd mellan modell o bakgrund. Då får du lite spill från paraplyet på BG och så drar du i med den andra för att få ett ljust område. Kör med bara reflektor eller evt raster eller snoot tex...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.