Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Olympus ZUIKO DIGITAL 50-200mm 1:2.8-3.5
- Trådstartare PMD
- Start datum
Fredrik AVT
Aktiv medlem
Det finns en del klipp på youtube som visar AF hadtighet på stilla motiv med EM-5. För vettig AF rekommenderas EM-1. Så äger man den och har EM-5 - kör på. Köp inte för att använda på EM-5 däremot enl vad jag sett.
Fredrik AVT
Aktiv medlem
Jag har en E-M5, men inte objektivet, så funderingen var att eventuellt köpa det, men det avråder du ifrån alltså?
Vet du om E-M5 II fungerar bättre med 50-200 än E-M5? E-M1 är knappast aktuell för mig, men E-M5 II är det kanske framöver.
Problemet är att dessa 4/3 objektiv har en AF motor anpassad för PDAF och finns bara CDAF så funkar det inte så bra. Som jag förstått finns PDAF bara i EM-1 och har man klämt på den skulle jag föredra den alla dagar i veckan över EM-5 II om man inte skall skriva ut i A2 eller större på stilla motiv med stativ och nyttja multishot.
Agent00soul
Aktiv medlem
Jag har objektivet och har använt det på min E-M5. Det funkar. Men om du ska fota fåglar eller djur som inte sitter stilla länge, är risken stor att du missar bilder medan gluggen fokuserar. Har du kameran på stativ funkar det lite bättre.