Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Olympus trip 35, hjälp!

Produkter
(logga in för att koppla)

kaustiksoda

Ny medlem
Den svarta knappen på min Olympus trip 35 är intryckt( har ingen film i), får ej ut den, vad göra? hur gör man? Kan ej hitta något bra i manualen heller. Tack på förhand.
 
Åker den inte ut när du laddar kameran med film då? Så brukar det funka på andra kameror, har jag för mig.
 
Knappen lösgör ju spärren för filmrullehållaren så att spolen kan snurra fritt. Och brukar snäppa på när man drar fram filmen som Martin säger. Gör den inte det skulle jag ta en finmekanisk tång och dra ut den med milt våld, men det är jag det. Jag har haft sönder saker med milt våld så gör inte som jag.. :)
 
Hej Fredrik!
Jag skulle bara vilja veta om du, såhär 3 år senare har löst problemet med återspolningsknappen? Jag hade råkat ut för samma problem, och när jag försökte googla på en lösning kom ditt foruminlägg upp högst av alla... Så om du kan, hjälp en olycksbroder!

Tack på förhand!
Zakris
 
Öppna kameran och dra det tandade hjulet i filmens frammatningsriktning (lättare om du samtidigt vrider på filmmatningshjulet) så ska knappen släppa ut.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.