Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Olympus Studio/Viewer Updates

Produkter
(logga in för att koppla)

Knight Palm

Aktiv medlem
De senaste uppdateringarna till Olympus Studio, där MAC användare ligger ett versions-steg före:

Revisions for OLYMPUS Studio 1.51 (Updated: July 24, 2006 for Windows)
• The stability of the [Update Firmware] function has been improved.
• The RAW development of the SP-320 file is now supported.

Revisions for OLYMPUS Studio 1.52 (Updated: January 10, 2007 for Macintosh)
• The display of image properties has been improved for the E-400.
Note: The E-400 is being sold in the European market.
• WB setting has been corrected for shooting with "Camera Control".

P.S:
Min E-300 har högt Krominans-brus men lågt Luminans-brus, vilket gör användningen av brusreduceringsprogrammen särskilt effektiva. Jag har valet att redan i RAW-konverteringen reducera färgbruset medelst funktionen "False Color Suppression", eller att låta ett externt program såsom Noise Ninja, NoiseWare, eller Neat Image jobba på de mellanlagrade .TIF-filerna, eller som plug-in i PSE.
Jag erhåller dock bättre resultat med Olympus Studio ver 1.51 än med Adobe Camera RAW plug-in ver 3.6, både beträffande färgåtergivning och brusreducering, så i mitt arbetsflöde börjar jag med Studio och låter Photoshop ta vid med .TIF-filerna.

Ref:
 
Tråkigt nog för Mac-användare så saknar Olympus Studio stöd för Intels nya x86 processorer.

Man kan ju hoppas att både arkitektur och GUI genomgår en större och behövlig uppdatering i och med att så mycket annat nytt förväntas presenteras i samband med PMA 2007.

Ref:
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.