Annons

Olympus SP-800uz

Produkter
(logga in för att koppla)

Nenivraj

Ny medlem
Hej,

Har nyligen börjat att fota allting omkring mig med min sambos Fujifilm S1000 FD och fått ett intresse för foto. Det som är intressantast för mig att fotografera är saker som är en bit bort. Till exempel fåglar och andra djur som lätt blir skrämda om man kommer för nära, men också byggnader som ligger långt bort.

Jag har därför kikat lite på att köpa mig en egen kamera (Så kan vi fota tillsammans också). Jag vill inte lägga allt för mycket pengar eftersom att jag lätt blir fanatisk när jag skaffar nya intressen, men som regel svalnar intresset ganska snabbt. Så runt 2500kr känns lagom att lägga på min första kamera.

Jag har tittat runt en del, på till exempel Nikon P80/P90/P100 och Fujifilms långzoom-kameror. Av en slump snubblade jag på Olympus SP-800UZ och dess zoom på 30x fick mig att fastna för den. Att den kan spela in videos i HD är också en egenskap jag gillar.

Min fråga här är: Om jag lägger 2500;- på den här kameran, tror ni jag kommer att bli nöjd? Är det en kamera ni skulle rekommendera i den här prisklassen?

Är inte ute efter någon system-kamera i dagsläget, men skulle jag ha kvar intresset för foto om några månader kan det bli aktuellt.

Mvh: Marcus

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar