naturchips
Medlem
Efter att ha läst 44 artiklar och 103 forumtrådar om Sony Nex-6 och Olympus OM-D M5 så kan jag fortfarande inte bestämma mig för vilken kamera jag ska välja. Skulle behöva lite hjälp och höra era reflektioner kring kamerorna, speciellt när marknaden erbjuder nedanstående priser. Vad hade ni valt och varför? Jag är grymt förtjust i Olympus men får känslan av att den har dålig ergonomi och att den är betydligt större och tyngre än Sony.
Olympus OM-D M5 + 12-50/3,5-6,3 + 45/1,8 = 8000 kr
Sony Nex-6 + 16-50 mm = 5500 kr
Kameran ska inte användas för något specifikt behov utan är mer en allround-kamera som ska användas vid resor och tillställningar. Dock vill jag ha en bra kamera och vill därför slå till på en bra kompakt systemkamera (pga. vikt och storlek) som levererar under längre tid. Tanken är att köpa till ett objektiv för porträtt och eventuellt en vidvinkel. Nå, hur hade ni resonerat?
Olympus OM-D M5 + 12-50/3,5-6,3 + 45/1,8 = 8000 kr
Sony Nex-6 + 16-50 mm = 5500 kr
Kameran ska inte användas för något specifikt behov utan är mer en allround-kamera som ska användas vid resor och tillställningar. Dock vill jag ha en bra kamera och vill därför slå till på en bra kompakt systemkamera (pga. vikt och storlek) som levererar under längre tid. Tanken är att köpa till ett objektiv för porträtt och eventuellt en vidvinkel. Nå, hur hade ni resonerat?