Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Olympus Digitalkamera My-725 SW

Produkter
(logga in för att koppla)

fagel

Medlem
Är det någon som vet när den kommer till handeln?
Har beställt en för leverans i början oktober...
Någon som har erfarenhet om föregångaren Olympus Digitalkamera My-720 SW...

Cyberphoto säger oktober, förutom den fräcka röda som kommer i november.

Jag var på vippen att beställa en µ720 inför en snorkel-semester nyligen. Men så ser man att det kommer en nyare µ725 som klarar hela 5 meters djup, vilket gör den mer intressant. Pentax motsvarighet klarar t.ex. bara 5 fot (1.5 meters djup).

Jag ångrar lite att jag inte slog till ändå på en uv-kamera, men 1,5 meter kändes lite futtigt, för att kunna ta lite bilder på koraller, tvättsvampar, gamla ankare, fiskar, fisknät och maneter. Svärdfisken hade jag dock inte velat möta öga mot öga, se Är detta en haj, tonfisk eller någon annan art?

Tänk om man även kunde göra mobiltelefoner lika stöt- och vattentåliga. Dock tror jag inte det är praktiskt att ringa under vattenytan, som f.ö. uppvisar mycket höga dielektriska förluster, typiskt 81.

Hoppas du får mycket nöje av din beställning.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar