Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Olympus C-725 vs. Konica Minolta Z10

Produkter
(logga in för att koppla)

Vikke

Avslutat medlemskap
Vilken av dem är äkta vara? Vilken rekkomenderar ni mest? Vad är skillnaden? Motivera ert svar!

Kom gärna med andra föslag i samma zoomklass å prisklass!

I den prisklassen är väl dessa tåv gansla ensamma. Z10 är svjv betydligt snabbare både vad gäller AF-hastighet och shutterlag.
Både två är, sett till priset och zoomomfånget, mycket bra optiskt.
Olympusen använder dyrare minneskort.

Jag skulle tagit Z10.

Ok tack för din åsikt. Det med minneskortet är inget problem eftersom jag redan har 2 st. xD kort.

Jag skulle om jag köper någon av dem beställa från Amazon.com.

Vet inte hur det är till Z10 men till Olympus C-7XX serien finns det vidvinkel, tele samt marcro-linser från företag som Raynox. Även Olympus själva säljer sånt som extra tillbehör, lite dyrare dok än Raynox.

Z10 är nog en av de mest prisvärda kamerorna i den klassen och den har fått mycket bra kretik i olika tester.
Mitt val hade nog blivit Z10

// Hampus Lundgren

Z10 har filtergänga på 43mm och kan använda tillbehör med denna gänga (och med step-ringar kan den använda en del andra åxå såklart). Hur bra Raynox konverters osv funkar på den vet jag dock inte.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar