Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Olympus C-70

Produkter
(logga in för att koppla)

ErikaCT

Avslutat medlemskap
Är ute efter en kompakt kamera som tar bra bilder, med hyfsad zoom OCH som är snabb. Har tittat runt en del, men inte hittat riktigt vad jag vill ha. Läste precis om Olympus C-70. I den första artikeln jag läste stod det att den skulle säljas för ca 6000 kr, men nu såg jag den på bl a Cyberphoto för 4800 kr. Egentligen behöver jag inte 7 megapixel och jag tror inte att kommer att utnyttja alla inställningsmöjligheter. Kommer nog att börja med autoläge. Kanske siktar jag onödigt högt?

Är det någon som vet något om C-70. Jag vet att den inte säljs ännu, men vilken kamera efterträder den? Jag hade nästan förväntat mig ett högre pris på den, är det en budgetkamera? Vad tror ni?
 
Jag har haft en c-50zoom och gick med den i fickan en längre tid. Jag var otroligt nöjd med den. Det gick att ta bra bilder med den och den har en hyfsad zoom.

Snabbhet är sedan ett helt annat kapitel. Den är absolut inte snabb och troligen är inte heller c-70zoom.

Hurudan en budgetkamera är har jag inte en aning.
 
Jag testade C-70 lite snabbt och den kändes väldigt trevlig i handen, men dessvärre väldigt långsam.
 
Inomhus är den långsam. Utomhus verkar den fungera bra. Optiken verkar bra, den är rätt snabb på att kolla mellan bilderna. Saknar dock vridbar skärm. Men priset verkar ligga ganska ok.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.