Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Olympus C-5060 wz

Produkter
(logga in för att koppla)

mangew

Aktiv medlem
är intresserad att köpa ovanstående kamera efter att plöjt igenom det mesta material jag hittat ang. kameror i 4-6000:- (lite styvt) Och fastnat för denna som verkar bra och rejäl på något sätt.

Har ett par frågor, hur gammal är denna kamera? är det någon nyare modell eller är det en äldre som är på väg ner i pris snabbt?

Är det någon som har en sådan som ev. kan säga nackdelar med denna samt givetvis fördelar och allämnna åsikter om denna?
 
Jag har en 5060 wz. Kom i november 2003 till Sverige. Vad jag förstått skall en ny modell, 8080 tror jag den skulle heta, komma framöver. Denna har 8 MP istället för 5 MP plus en del annat. Förmodligen till ett högre pris.

Tycker om alla inställningsmöjligheter, att kunna ställa in 2:3 formatet, vidvinkeln, utbyggnadsmöjligheten, bildkvaliten, gedigen kvalite på materialet.

Tycker mindre om att den bara har 4x zoom samt ljusstyrkan i zoomläget. En del brus vid standardinställningen (som är lätt att ändra).

En bra kamera som har fått bra betyg i pressen.
 
MagnusJoh skrev:
Vad jag förstått skall en ny modell, 8080 tror jag den skulle heta, komma framöver. Denna har 8 MP istället för 5 MP plus en del annat.

C-8080 är ingen ersättare av C-5060, den är i en helt annan vikt/prisklass.
 
Ja den ska vara lite mer SLR lik och försöka konkurera där hehe om den kan göra det får vi se men den är ett bra alternativ tror jag för någon som vill ha allt i ett!!

D.G
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.