Annons

Olympus 5060WZ eller Nikon Coolpix 5700

Produkter
(logga in för att koppla)

perrawik

Aktiv medlem
Jag letar efter folk som har erfarenhet av dessa kameror!

* Bild kvalitet
* Batterikapacitet
* Genomgående kvalitet av kameran
* prisvärdhet

Tack så jättemycket!
 
Rent spontant så känner jag att Coolpix 5700 börjar bli lite gammal i digitalkameravärlden, dessutom så skiljer den sig från 5060 ganska så mycket genom mindre vidvinkel, sämre ljusstyrka men längre längsta brännvidd i stället. Dessutom så har 5700 i motsats till 5060 en elektronisk sökare.

Coolpixen är tyvärr lite ökänd för sin slöa zoom, det finns modernare kameror typ Minolta A1/A2, Sonys samt Fujis motsvarigheter, mm. Dessa är mer lik coolpixen i sin uppbyggnad. 5700 är utgående & ersätts med den här.

När du läser Dpreviews test på 5700 så ska du tänka på att omdömena bör ses lite annorlunda eftersom kameran testades för ett tag sedan & jämförs med äldre modeller, det har hänt lite sedan dess...

Larsa
 
Hej!

Har du testat sökfunktionerna i forumet? Det har stått en del förut. Jag har haft en 5060 sen mitten av november. Och i alla fall jämfört med G5 så vet jag ju vem jag väljer. :)
 
Jag har haft föregångaren till Oly5060 alltså Oly5050 sedan juni ifjol och är mycket nöjd.
5050 tar vanliga AA-batterier så jag har tre uppsättningar laddningsbara som jag roterar. Aldrig varit utan ström. Hur länge de orkar med beror på faktorer som temperatur, hur mycket blixt man använder osv.

På MSN finns en grupp för de som är intresserade av dessa kameror:

http://groups.msn.com/OlympusCamedia5050SupportGroup

johan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.