Annons

Olympus 5060 - vem vet mer?

Produkter
(logga in för att koppla)
C-5050 med Wcon07 motsvarer 24 mm, om det er nok till dei, det kan du sjelv afgöre bedst.

Om wcom07 virker til 5060 vet jeg inte..
 
Jag tror aldrig att Olympus har gjort en dålig kamera... o den här verkar synnerligen bra...

/kg som haft 900Z, C2000Z, C2020Z, C3000Z och C3030Z
 
Nu har jag nyss varit och hämtat (=köpt) min 5060 hos den lokala fotohandlaren.

Batteriet är på laddning.

Kameran känns gedigen, hoppas den tar lika bra bilder också. Fast en del hänger ju också på mig som fotograf.

Jag ville egentligen ha vertikalhandtaget också, men det kan man tydligen inte leverera än.
 
Tack! .-)


Det finns säkert nån som klagar och säger att 1Ds (eller vad nu Canons dyra heter) brusar mindre.

Men första resultat med några kvällsbilder på lång slutattid blev inte alls dumma. Jag hoppas kunna ladda upp några fler bilder framåt helgen. Nu ska jag testa lite mer. AF verkar snabb för att vara en sk kompaktkamera. Det känns skönt. Inställning av vitbalans verkar ha en knölig meny.

Jag gillar nog menyn på G5:an bättre, men 5060 reagerar snabbar på alla knappar. Det är inte G5:ans seghet i alla funktioner.
 
plf66 skrev:
Det finns säkert nån som klagar och säger att 1Ds (eller vad nu Canons dyra heter) brusar mindre.

Det e helt okej om den ger bättre bilder än allt annat... med tanke på priset *s* men det står nog inte på förrän "konsument" kameror har samma specifikationer som den, vad gäller pixlar o sensorer...
 
plf66 skrev:
Nu har jag nyss varit och hämtat (=köpt) min 5060 hos den lokala fotohandlaren.

Batteriet är på laddning.

Kameran känns gedigen, hoppas den tar lika bra bilder också. Fast en del hänger ju också på mig som fotograf.

Jag ville egentligen ha vertikalhandtaget också, men det kan man tydligen inte leverera än.

Jag är intresserad av att se olika bildexempel tagna med kameran. Det skulle vara mycket uppskattat om du kunde ladda upp lite bilder eller kanske skicka till mig direkt.
 
Även jag är mycket intresserad av testbilder eftersom denna kameran står i tät kamp med Canon G5 och eventuellt Minolta A1 för min del. Minoltan är dock lite för dyr och har för dålig macro.
 
De samples jeg har sett hos min fotohandler er bilderne mycket bra, bättre end mit 5050 undtagen i svære lysforhold, der er 5050 bättre.

Men det er kun dem samples jeg har set os Foto/C i Köpenhamn, andre kan have anden opfattelse..
 
G5 kommer jag inte ta i mer med tång ens, det är klart efter 1½ dagars fotograferande med 5060.

5060 är lite större och klumpigare än 5050, jämförde de två förut idag.

Jag ska försöka ordna några bilder inom kort, men nu är jag datorlös ett par dagar, men förhoppningsvis kommer jag hem med lite spännande bilder istället.

Här är en första bild, dock lite förminskad och uppskärpt. Ska fixa lite originalfiler senare.

http://www.linbanan.se/temp/20031120-1.jpg
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.